• هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار استــ...
  • info@fandoghstudio.ir
  • 021-66937069

ویژگی های بهترین طرح های بیلبورد های تبلیغاتی

ویژگی های بهترین طرح های بیلبورد های تبلیغاتی

ویژگی های بهترین طرح های بیلبورد های تبلیغاتی

ایده بهترین طرح های بیلبوردهای تبلیغاتی چرا به وجود آمده اند؟

بیلبوردهای تبلیغاتی از جمله تبلیغات محیطی به حساب می‌آیند که طیف گسترده ای از مخاطبان را به خود اختصاص می‌دهند. فرمت های مختلف تبلیغاتی به دسته های مختلفی از مخاطبان دسترسی دارند اما بیلبوردها برای افراد بسیار زیادی نمایش داده می‌شوند. از این جهت، برای دریافت بیشترین بازدهی از این گونه تبلیغات، ایده هایی برای طراحی بهترین طرح های بیلبوردهای تبلیغاتی به وجود آمدند.

اساسا بیلبوردهای تبلیغاتی، از گذشته تا به امروز از روش های محبوب تبلیغاتی به حساب می‌آیند. اما یکی از دلایلی که هر برندی سمت این گونه تبلیغات نمی‌رود هزینه بالای آن می‌باشد. اما برندهای بزرگی که بودجه های کلانی را به بخش تبلیغات خود اختصاص داده اند، به میزان بسیار زیادی می‌توانند از امکانات این گونه تبلیغات بهره مند شوند. به وجود آمدن بهترین طرح های بیلبوردهای تبلیغاتی نیز به دلیل دریافت بازخوردهای هر چه بیشتر از این فرمت تبلیغاتی بوده است.

بهترین طرح های بیلبوردهای تبلیغاتی که این روزها بیشتر از قبل به چشم می‌خورند و نشان دهنده ایجاد پیشرفت های چشمگیر در روند طراحی بیلبوردها می‌باشند، از خصوصیاتی برخوردار هستند که در ادامه مقاله به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

طراحی یک بیلبورد تبلیغاتی جذاب از کجا شروع می‌شود؟

قبل از اینکه به خصوصیات بهترین طرح های بیلبوردهای تبلیغاتی بپردازیم، ابتدا باید ببینیم چه فرآیندی باید طی شود تا یک بیلبورد تبلیغاتی را به بهترین در نوع خودش تبدیل کند. نکاتی برای طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی جذاب وجود دارند که رعایت آن ها می‌تواند بیشترین پتانسیل یک بیلبورد تبلیغاتی را برای افراد به نمایش بگذارد.

ویژگی های بهترین طرح های بیلبورد های تبلیغاتی
ویژگی های بهترین طرح های بیلبورد های تبلیغاتی

برای اینکه بتوانید به هدف طراحی بهترین طرح های بیلبوردهای تبلیغاتی برسید، باید کار طراحان حرفه ای بیلبوردهای تبلیغاتی در سرتاسر دنیا را مورد بررسی قرار دهید. این طراحان اغلب افرادی فوق متخصص با سابقه کاری بسیار بالای و کارنامه های درخشانی هستند که برای برندهای عظیمی همچون اپل، سامسونگ، مایکروسافت، ورساچه، گوچی، کوکاکولا، بنز، BMW و… به طراحی بیلبورد می‌پردازند.

زمانی که بیلبوردهایی که توسط این گونه افراد طراحی می‌شوند را مورد بررسی قرار می‌دهیم متوجه می‌شویم که قواعد ایده پردازی این افراد با دیگر طراحان بیلبوردهای تبلیغاتی زمین تا آسمان تفاوت دارد. آشنا شدن با ایده طراحان حرفه ای بیلبوردهای تبلیغاتی، به شما کمک می‌کند تا خارج از محدوده‌ی ذهنی خود بتوانید فکر کنید.

بهترین طرح های بیلبوردهای تبلیغاتی همگی از یک طوفان فکری زاییده شده اند. در انگلیسی به این اصطلاح brain storming گفته می‌شود که در اتاق فکر و جلسات ایده پردازی از این روش محبوب بسیار استفاده می‌شود. در اتاق فکر که طراحان مطرح دور هم گرد آمده اند،‌ با روش طوفان فکری همگی ایده های خود را بیان می‌کنند و از بین آن ها بهترین ایده انتخاب می‌شود.

یکی دیگر از روش هایی که می‌تواند افراد را در مسیر طراحی حرفه ای بیلبوردهای تبلیغاتی هدایت کند بررسی ویژگی های بهترین طرح های بیلبوردهای تبلیغاتی می‌باشد. در قسمت بعدی به این موضوع خواهیم پرداخت که وجود چه فاکتورها و ویژگی هایی در یک بیلبورد تبلیغاتی آن را در ردیف بهترین بیلبوردها قرار می‌دهد.

بهترین طرح های بیلبوردهای تبلیغاتی از چه ویژگی هایی برخوردار هستند؟

در دو بخش قبلی به بالا بودن اهمیت بیلبوردهای تبلیغاتی در بین سایر فرمت های تبلیغاتی و همچنین چگونگی به وجود آمدن یک طرح حرفه ای روی بیلبوردها اشاره کردیم. حال در این قسمت می‌خواهیم با نگاهی نزدیک تر به بهترین طرح های بیلبوردهای تبلیغاتی به ویژگی های آن ها پی ببریم و از این ویژگی ها در طراحی بیلبوردهای خود استفاده کنیم.

یکی از ویژگی هایی که در بهترین طرح های بیلبوردهای تبلیغاتی این روزها به چشم می‌خورد بهره گیری از روش های طراحی مینیمال می‌باشد. اگر به بیلبوردهای تبلیغاتی شرکت کوکاکولا دقت کرده باشید، سبک مینیمال را به خوبی می‌توانید در آن مشاهده کنید. طراحی مینیمال به طراحی هایی گفته می‌شود که از سادگی نشات گرفته باشند. عدم استفاده از المان های طراحی گوناگون و شلوغ کننده، اجازه می‌دهد تا توجه مخاطب روی هدف اصلی تبلیغات که خود نوشابه کوکاکولا می‌باشد بیشتر متمرکز شود.

ویژگی دیگری که قصد داریم اینجا به بررسی آن بپردازیم قوانین استفاده از پالت های رنگی می‌باشد. زمانی که به بهترین طرح های بیلبوردهای تبلیغاتی نگاه می‌کنیم متوجه حضور رنگ های زنده در آن ها می‌شویم. به طور کلی، در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی به جنبه های روانشناسانه رنگ ها توجه زیادی می‌شود. چرا که رنگ های مختلف تاثیرات مختلفی در جلب توجه مخاطبان ایفا می‌کنند. بنابراین انتخاب پالت های رنگی متفاوت و یا پالت رنگی مونوکروم (تک رنگ) در داشتن یک بیلبورد تبلیغاتی موفق نقش مهمی را ایفا می‌کند.

با موشکافی بیشتر برترین طرح های بیلبوردهای تبلیغاتی دنیا، به این نتیجه می‌رسیم که باید از ایده هایی استفاده کنیم که نظیر آن ها هرگز قبلا وجود نداشته اند. در قسمت قبل به طوفان فکری اشاره کردیم. رسیدن به ایده های ناب کار زیاد مشکلی نیست اگر که بتوانید اتاق فکری تشکیل دهید و با روش طوفان فکری به ایده های جدیدی دست پیدا کنید. در حال حاضر معروف ترین بیلبوردهای دنیا آن هایی هستند که تا به حال در طول تاریخ دیده نشده اند و اولین بار است که برای مخاطبان به نمایش درمی‌آیند. بنابراین استفاده از ایده های نو و جدید نقش بسیار مهمی در دست یافتن به صفت بهترین ایفا می‌کند.

ویژگی های بهترین طرح های بیلبورد های تبلیغاتی
ویژگی های بهترین طرح های بیلبورد های تبلیغاتی

مسلط بودن بر ابزارهای حرفه ای طراحی بیلبورد تبلیغاتی، روش دیگری است که می‌تواند یک طرح را به گروه بهترین طرح های بیلبوردهای تبلیغاتی وارد کند. ابزارهای متفاوتی برای طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی وجود دارند. اما داشتن تخصص و تسلط کافی در استفاده از آن ها این امکان را در اختیار طراحان قرار می‌دهد که ایده هایی هرچند پیچیده و سخت را بدون نگرانی پیاده سازی کنند.

سخن آخر

بیلبوردهای تبلیغاتی نقش بسیار مهمی را در جذب یک مخاطب به یک برند و حتی تبدیل شدن او به مشتری ایفا می‌کنند. بنابراین طراحی آن ها باید به گونه ای باشد که بتوان از این پلتفرم تبلیغاتی بزرگ و با ارزش بیشترین استفاده ممکن را برد. طرح هایی که بهترین طرح های بیلبوردهای تبلیغاتی لقب یافته اند از ویژگی هایی برخوردار هستند که در پاراگراف قبل به بررسی آن ها پرداختیم. اگر شما نیز طراح بیلبوردهای تبلیغاتی هستید با استفاده از این روش ها می‌توانید بهترین بیلبوردهای تبلیغاتی را خلق کنید.

۲ نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.