- هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار استــ...
- info@fandoghstudio.ir
- 021-66937069
سابقه استفاده از تصاویر و نوشتههای نمایشی بهصورت بیلبورد در سطح شهر به دورانهای خیلی دور بر میگردد. امروزه در هر جایی از شهر که قدم بگذارید اثری از تابلوهای بزرگ با ارائه یک تبلیغ یا یک شعار خاص را خواهید دید. این بیلبوردهای عظیم تبلیغاتی در عصر کسب و کارهای آنلاین و آفلاین تأثیر به سزای در برند سازی داشته به گونه ای که با یک هزینه کم تبلیغاتی برای معرفی شما به راحتی در دسترس عموم قرار دارند. این تابلوهای عظیم بین شهری به راحتی امکان تبلیغ محیطی را برای کارفرمایان فراهم میکنند و با تأثیر گذاری بالایی که دارند در جذب مشتری بسیار مؤثر عمل میکنند.
تابلوهای تبلیغاتی با توجه به اینکه در ابعادی بزرگ ساخته میشوند و جهت نمایش در قسمت های مهمی از شهر نصب می گردند در دسته تبلیغات هزینه بر قرار دارند. بنابراین با توجه به اینکه هزینه ساخت اینگونه تابلوهای شهری زیاد است باید در طراحی آن دقت کافی را به خرج دهید.در ادامه این نوشته با ما همراه شوید تا برای شما چند نکته مهم در ارتباط با اهمیت استفاده از بیلبورد تبلیغاتی و نکات مهم در چگونگی طراحی این تابلو تبلیغاتی برای شما ارائه نماییم.
دقت داشته باشید که این روش تبلیغاتی محیطی نیازمند خلاقیت و قدرت تأثیری گذاری بالا در مخاطب است. لذا در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی به عنوان یک اثر نمایشی بزرگ با مخاطبانی متفاوت باید یکسری نکات را در نظر بگیرید تا موفقتر عمل کنید.
1-شناسایی درست مخاطب و آگاهی کامل از نیازهای او
2- استفاده از طرحهای مناسب و تصاویر قابل فهم و گویا
3- بهره گرفتن از یک پالت رنگی مناسب متناسب با محتوای بیلبورد
4-به کار گیری خلاقیت در طراحی برای خلق یک هویت مستقل نزد مخاطب
5-داشتن نگاهی همه جانبه و عمومی تر در طراحی و تصویرسازی
6-استفاده از هنرهای تاثیر گذار بر رابط کاربری مانند تایپو گرافی،انیمیشن و تصاویر چند بعدی
7-به کارگیری از یک شعار یا آرمان کوتاه در هنگام طراحی یک بیلبورد تبیلغاتی
8- به کارگرفتن میزان متناسبی از نوشته(خصوصا استفاده از نوشته ای کوتاه) در طراحی بیلبورد
بیلبوردهای تبلیغاتی بخش بسیار پرطرفدار تبلیغات هستند. برندهایی که بودجه های بزرگی در اختیار دارند، در قسمت تبلیغات خود روی طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی تمرکز میکنند. بیلبوردها عموما به دلیل فضای بزرگی که در اختیار دارند چشم بیشتر مخاطبان را به خود جلب میکنند. هدف نهایی تبلیغات بالا بردن تعداد مشتریان یک برند است. برای مثال چند درصد مخاطبان ممکن است پوسترهای تبلیغاتی را نگاه کنند؟ درست است که پوسترها نیز بخش مهمی از تبلیغات را شامل میشوند اما بیلبوردها بر طیف وسیعی از مخاطبان تاثیر میگذارند.
بسیاری از افراد بیشتر زمان طول روز را بیرون از خانه به سر میروند و شاید وقت تماشای تبلیغات تلویزیونی را نداشته باشند. این موقع است که بیلبورها تاثیر خود را نشان میدهند. چرا که هر مخاطبی یک بار پای خود را بیرون بگذارد بدون شک آگهی های بازرگانی ای که روی بیلبوردها قرار گرفته اند را مشاهده خواهد کرد. همچنین تحقیقات نشان داده تبلیغاتی که روی بیلبوردها به نمایش درمیآیند به میزان بیشتری نسبت به تبلیغات دیگر در ذهن افراد باقی میمانند.
1-این نوع تابلوهای تبلیغاتی به این دلیل که در یک محیط عمومی به نمایش در میآیند دامنه مخاطبین بیشتری را در بر می گیرند لذا میتوانند به خوبی قشر عظیمی از مخاطبین را برای عنوان محتوای خود جذب نمایند.
2-از آنجاییکه استفاده از این نوع تبلیغ به نسبت تبلیغات رسانه هزینه کمتری را بر صاحبان مشاغل به همراه دارد میتواند برای شرکتهایی که نوپا هستند و کار خود را به تازگی آغاز کرده اند گزینه بسیار مناسبی محسوب شود. این شرکتها میتوانند با هزینه کمی مخاطب بیشتری را جلب نمایند.
3- طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی بر خلاف سایر تبلیغات توانایی پوشش دهی تبلیغ را در 24 ساعت شبانه روز دارند. این بیلبوردها با در تیرس بودن مردم به راحتی توانایی ارائه دادن آگاهی از برند شما را به آنها در 24 ساعت شبانه روز دارند.
4-از آنجاییکه بیلبوردهای تبلیغاتی ارائه دهنده مفاهیم ساده و قابل فهم عمومی هستند در جذب تمامی اقشار جامعه موثر عمل میکنند. لذا از پراکندگی مخاطبین خود جلوگیری مینمایند.
5-این نوع تبلیغ از آنجایی که به راحتی و بدون هیچ هزینه ای برای مخاطب خود در دسترس هستند میتوانند بی واسطه و مستقیم اطلاعات مورد نیاز مخاطب را به خوبی پاسخگو باشند.
6-از دیگر مزیتهای طراحی بیلبورد تبلیغاتی مسئله ماندگاری و ثبت موضوع مورد تبلیغ در کوتاه ترین زمان ممکن در ذهن مخاطبینشان است.
تمامی مواردی که در بالا برای خلق یک اثر ماندگار در ذهن مخاطب از طریق بیلبوردهای تبلیغاتی مطرح شد تنها بخشی از مواردی بود که میتوانست به شما برای طراحی بیلبورد تبلیغاتی کمک کننده باشد. لذا با استفاده از یک استراتژی درست در طراحی میتوانید تأثیر بالایی در بهبود کسب و کاری داشته باشید که قرار است با تبلیغ آن به پیشبرد اهدافش و ماندگار شدنش در ذهن مخاطب کمک کنید.
به خاطر داشته باشید که استفاده از جنبههای مختلف تبلیغ مانند بهره گیری از تابلوهای تبلیغاتی است که میتواند برند و شرکت شما را همیشگی سازد. زمانی یک شرکت میتواند در زمینه تولید و سود بیشتر موفق عمل نمایید که خود را به خوبی از طریق تبلیغات موثر به مخاطب شناسانده باشد. در نظر داشته باشید هر چقدر هم که محصول یا خدمات یک سازمان با کیفیت و فوق العاده باشد تا زمانی که طعم کیفیت خود را به مخاطب از طریق ترغیب آنها به استفاده از محصولاتش نچشاند مطمئنا موفق عمل نخواهد کرد. بنابراین تبلیغات و خصوصا طراحی بیلبورد تبلیغاتی بهترین راه معرفی محصول یا خدمات یک شرکت به کاربران است.
قصد دارید برای کسب و کار خود یک بیلبورد تبلیغاتی طراحی کنید؟ همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، طراحی بیلبوردها بخش مهمی از صنعت تبلیغات را تشکیل میدهند. در قسمت خدمات طراحی بیلبورد تبلیغاتی استودیو فندق، متخصصان ما با در نظر گرفتن تمام نکات مهمی که در فرآیند ساخت یک بیلبورد باید رعایت شوند، بیلبوردی مخاطب پسند و تضمینی به کارفرما تحویل میدهند. هدف نهایی هر فرمتی از تبلیغات جذب مخاطبان است.
تیم طراحی استودیو فندق با در نظر گیری این امر مهم توانایی خود را بکار گرفته تا مطابق با معیارهای روز بیلبوردی طراحی کند که توجه بیشترین تعداد مخاطبان را به خود جلب نمایند. این کار میسر نمیشود مگر با تخصص و تجربهی بالا. تیم طراحی فندق با داشتن هر دوی این مولفه ها همواره بهترین بیلبوردهای تبلیغاتی را طراحی کرده است.
همچنین اگر قصد عکاسی تبلیغاتی برای برند خود را دارید، خوب است بدانید این نیز از دیگر خدمات استودیو فندق میباشد. علاوه بر آن برای خدمات دیگری چون طراحی لوگو، طراحی برند و ایده پردازی شرکت ها، خدمات مربوط به طراحی سایت و ده ها خدمات دیگر ، میتوانید به سایت استودیو فندق مراجعه کرده و پس از مشاهده نمونه کارها از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.
بهتر است بیلبوردهای تبلیغاتی در مکانهای شلوغ و عمومی نصب گردند بهترین مکان های نصب این گونه تابلوها امکان عمومی چون مساجد، اتوبان ها، رستوران ها، کافه ها و خیابان های بزرگ و پر رفت و آمد شهری است.
اگر به دنبال تبلیغ کار خود هستید و سفارش بیلبوردهای تبلیغاتی را در نظر دارید این گونه تبلیغات به دلیل هزینه کمی که نسبت به رسانه ها دارند به صرفه تر می باشند.
در نظر داشته باشید که بیلبوردها به مثابه یک آگاهی دهنده هستند فرقی نمیکند که پیام آنها تبلیغی باشد یا اگاهی دهنده باشند. لزوما تمامی بیلبوردها جنبه تبلیغاتی ندارند.
بیلبوردهای تبلیغاتی مخاطب خاص ندارند. آنها به عنوان به یک پیام رسان با مخاطبین فراگیر شناخته میشوند. قشر خاصی مخاطب اینگونه تبلیغ نیست چرا که در معرض عموم قرار دارد.
اینکه یک بیلبورد برای سفارش ممکن است چقدر برای شما خرج بردارد به عوامل مختلفی بستگی دارد یکی از عوامل تاثیر گذار در هزینه بیلبوردهای تبلیغاتی مکانی است که قرار است بیلبورد در آن نصب گردد.