- هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار استــ...
- info@fandoghstudio.ir
- 021-66937069
طراحی لوگو و تایپوگرافی به عنوان دو موضوع جداگانه و در عین حال مرتبط باهم قابل بررسی هستند. در حوزهی خدمات طراحی لوگو برند و خدمات طراحی لوگو اسم خلاقیت همیشه حرف اول را میزند. استفادهی طراحان گرافیک از تایپوگرافی در خدمات طراحی لوگو برند یک نوآوری جدید و خلاق به حساب می آید.
در همین ابتدا باید اشاره کرد که پیش گرفتن روش های سنتی در دنیای اقتصادی امروزی دیگر کاربردی نیست. در نتیجه با استفاده از روش های نوین همانند تلفیق طراحی لوگو و تایپوگرافی باید قدم هایی در جهت افزایش خلاقیت از طرف طراحان و صاحبان مشاغل برداشته شود. برای درک بهتر این نوشته ابتدا براشی شما توضیحاتی مختصر در مورد دو مفهوم فوق ارائه می کنیم.
مفهوم خدمات تایپوگرافی فارسی از زمانی که خط دیگر تنها به جنبهی خوانایی متون نپرداخت باب شد. خیلی از افراد ممکن است تایپوگرافی را با خوشنویسی یکی بدانند، اما این تصوری غلط است.
شخصی که اصطلاحا تایپوگراف است هدفش خلق تصاویر به وسیلهی خط میباشد. یعنی طراح در تایپوگرافی تلاش میکند تصویری ذهنی را در مخاطب با خواندن حروف در ذهن وی شکل بدهد. در حقیقت نزدیک شدن تصویر و نوشته به یکدیگر شاخه ای به نام تایپوگرافی را به وجود آورده است.
تایپوگرافی به عنوان یک هنر تلفیقی امروزه توانسته است جایگاه ویژهای در میان طراحان پیدا کند. زمانی یک نوشته میتواند از نظر بصری زیبا به نظر بیاید که طراح از چگونگی چینش عناصر متنی کنار هم به خوبی آگاه باشد. یک طراح باید به خوبی بداند که برای زیبا ساختن یک نوشته از چه فونت، پهنا، اندازه کارکتر ، مقیاس بندی حروف، فاصله گذاری صحیح و سلسه مراتب نوشتاری استفاده نماید. اگر طراحی لوگو با استفاده از تایپوگرافی به خوبی صورت گیرد میتواند یک رابط کاربری استاندارد محسوب شود. شما میتوانید از طریق این رابطه کاربردی استاندارد به هویت برند خود شکل دهید و به خوبی کاربران بیشتری را به سمت خدمات تان هدایت نمایید.
با توجه به اینکه تایپوگرافی میتواند تاثیر عمیقی روی کاربران بگذارد، در بلند مدت میتواند اعتماد آن ها را به دست بیاورد. به دست آوردن این اعتماد یعنی تبدیل کاربران به مشتریان دائم و همیشگی برند.
شاید بکار بردن طراحی لوگو و تایپوگرافی کنار هم کمی برایمان غریبه باشد، ما امروزه کمتر کسی پیدا میشود که در مورد لوگو اطلاعاتی نداشته باشد. اما طراحی لوگو خصوصا به شکل حرفه ای کار هر کسی و حتی هر طراحی نمیباشد. برای مثال، لوگوی یک شرکت باید توانایی انتقال وظایف و خدمات این مجموعه را در قالب تصویر و یا نوشته ای کوتاه به مخاطب داشته باشد و در ذهن وی حک شود.
به عبارت دیگر لوگو باید توانایی شخصیت بخشی به یک برند و سپس تعریف آن برند را داشته باشد. (برای مطالعه بیش تر در خصوص ساختار برند و هویت شخصی مقاله لینک شده را مطالعه نمایید.) گنجاندن مفهوم کلی یک شرکت، سازمان و یا یک شخص (هنگامی که اقدام به تولید برند شخصی میکند) از اهمیت زیادی برخوردار است.
لوگو به عنوان یکی از اجزای مهم و تاثیر گذار یک برند میتواند به شدت در شخصیت سازی برند موثر عمل کند. زمانی که صحبت از شخصیت یک برند میکنیم در واقع آن برند را همچون کارکتری انسانی در نظر گرفته ایم که دارای ویژگی های شخصیتی است. بنابراین هر برند با استفاده از این ویژگی های شخصیتی از دیگر برندهای رقیب خود متمایز میشود. اگر ویژگیهای شخصیتی یک برند بتواند تاثیر موثری در احساسات مخاطب خود بگذارد به راحتی میتواند بالاترین فروش را در بین رقیبان خود داشته باشد.
تولید یک برند شخصی با هویت مشخص یکی از اهداف بلندمدت و در عین حال اساسی برای هر سازمانی محسوب میشود. رسیدن به هویت مشخص اتفاقی نیست که در کوتاه مدت حاصل شود بلکه حاصل تلاشی متداوم و دراز مدت است. طراحی لوگو با استفاده از تاپیوگرافی و سایر روشهای طراحی میتواند به شدت شخصیت یک سازمان را تعالی ببخشد به شرطی که بتوان به خوبی از بهره برد.
حال که به معنای هر دو پی بردیم راحت تر میتوانیم تصویری از ترکیب طراحی لوگو و تایپوگرافی را در ذهن داشته باشیم. شاید در گذشته استفاده از تصاویر در طراحی لوگو از محبوبیت بیشتری برخوردار بود. اما رفته رفته با جا افتادن مفهوم خدمات تایپوگرافی فارسی بین افراد، تقاضا برای استفاده از حروفی که تصاویر را تداعی میکنند در ساخت یک لوگو بیشتر شد.
استفاده از حروف نوشتاری در طراحی لوگو نه تنها باعث میشود تا نام یک برند بیشتر در ذهن مخاطب ماندگار شود بلکه فضای بازتری را برای نمایاندن نام و نشان خود در میان مخاطبینش دارند. خلاقیت و نوآوری در هر فعالیتی میتواند بسیار تاثیر گذار باشد. لذا استفاده از مفاهیم نوشتاری به صورت تاپیوگرافی در طراحی لوگو میتواند فوق العاده جذاب و پر مخاطب باشد. بنابراین این جذابیت، مخاطبین بیشتر و در نهایت فروش بیشتر را برای یک سازمان فراهم میکند.
تایپوگرافی به عنوان یکی از شاخههای هنر در صنایع مختلفی کاربرد دارد. اگر شما به اطراف خود نگاهی بیندازید بی شک رد پایی از این هنر را در هر چیزی خواهید یافت. از حروف چینی کلمات روزنامه کنار هم گرفته تا طراحیهای نوشتاری روی لباس را میتوان جزو این نوع هنر دانست. از جمله کاربردهای دیگر تایپوگرافی در صنایع مختلف میتوان به مواردی چون طراحی نقش و نگار پارچه، طراحی لوازم مرتبط با خودرو سازی، طراحی لوگو سازمانی، به کارگیری در عناصر گرافیکی طراحی وب سایت و طراحی گرافیکی لوازم خانگی اشاره نمود.
طراحی لوگو و تایپوگرافی این روزها توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. هر کدام به صورت جدا شاخه ای از طراحی گرافیک و هنر محسوب میشوند. اما چه شد که تایپوگرافی اینقدر بر سر زبان ها افتاد و سپس با لوگو ادغام شد؟ پاسخ این سوال را میتوان در مفهوم هنر جستجو کرد. اساسا هنر به معنای چیزی است که از درون یک هنرمند میجوشد. شاید این روزها این مفهوم کمرنگ تر شده. اما طراحان گرافیکی که با این مفهوم از هنر آشنایی بیشتری دارند به استفاده از تایپوگرافی علاقه بیشتری نشان میدهند. موضوع جالب توجه اینجاست که در تایپوگرافی قوانین خاصی برای رعایت کردن وجود ندارد و طراح هر چه از درون خود میجوشد را پیاده سازی میکند و این زیباترین نوع هنر است. تلفیق لوگو با این حوزه از هنر باعث طراحی نسل جدید از لوگوها شد که نگاه های بسیاری را به خود جذب میکرد و جلوهی بیشتر از هنر در آن مشخص بود.
طراحی لوگو و تایپوگرافی از جمله خدماتی است که پلتفرم فندق به مشتریان خود ارائه میدهد. متخصصان تیم فندق با داشتن تجربهی بالا در به تصویر کشیدن لوگو و تایپوگرافی برای برندهای مطرح ایران، در این پروسه متقاضیان عزیز را همراهی میکند.
طراحان فندق با انتخاب هوشمندانه المان های طراحی در طراحی یک لوگو، شخصیت یک برند را برای مخاطبان آن به زیبایی تمام به تصویر میکشند. در تایپوگرافی نیز، ایده پردازی نقشی بسیار پررنگ ایفا میکند. بکار بردن خلاقیت سرلوحه کار تیم طراحی استودیو فندق است و همین امر همواره رضایت مشتریان را از خدمات این پلتفرم به همراه داشته است.
خدماتی که استودیو فندق ارائه میدهد طیف گسترده ای را شامل میشود. از طراحی وب سایت و اپلیکیشن گرفته، تا طراحی های گرافیکی ای همچون طراحی بسته بندی محصولات. برای اطلاع از دیگر خدمات به وبسایت استودیو فندق مراجعه نمایید.
از آنجاییکه طراحی تایپوگرافی یک مهارت است لازم است تا حتما در دورههای آموزشی که توسط موسسات مختلف برگزار می شود ثبت نام نمود.
خوشبختانه اگر شما بتوانید به صورت حرفه ای طراحی لوگو و تایپوگرافی را فرابگیرد به راحتی جذب بازار کار خواهید شد.
خوشبختانه یکی از مزیتهای آموزشی امروزی وجود کلاسهای غیر حضوری است در نتیجه شما میتوانید بدون صرف وقت زیاد به صورت غیر حضوری فرابگیرید.
برای ثبت نام در کلاس های غیر حضوری باید دقت کنید که در پایان دوره به شما مدرک مورد تایید و معتبر میدهند این مدرک باید قابل ارائه برای مجامع مختلف جهت استخدام باشد.
برای ثبت نام باید ببینید موسسه یا آکادمی مورد نظر به شما بعد از پایان دوره مدرک ارائه میکند یا خیر از جمله مجموعههای که به شما مدرک معتبر ارائه می کنند میتوان به مجموعه فندق اشاره کرد.