• هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار استــ...
  • info@fandoghstudio.ir
  • 021-66937069
ساخت موشن گرافیک

استودیو ساخت موشن گرافیک

به طور کلی به استفاده از طرح های گرافیکی در قالب یک ویدیو به صورت متحرک موشن گرافیک می‌گویند. شاید این مفهوم برای شما شبیه به کاری باشد که در صنعت انیمیشن سازی استفاده می‌شود. این طرز تفکر غلط نیست اما باید بدانید که از موشن گرافیک در طراحی تیزرهای تبلیغاتی استفاده می‌شود و انیمیشن ها معمولا روی پرده های سینما به نمایش درمی‌آیند.

کلمه‌ی موشن یا motion به معنای حرکت و تحرک است. پس حالا معنای موشن گرافیک قابل فهم تر است. کلمه‌ی لوگو موشن هم به همین ترتیب به معنای لوگوی متحرک می‌باشد.

از اینفوگرافیک به مفهوم مقابل موشن گرافیک برداشت می‌کنند. اینفوگرافیک یک تصویر گرافیکی می‌باشند که برخلاف موشن گرافیک ثابت است و هیچ افکت متحرکی روی آن استفاده نشده است. هر دو این مفاهیم در انتقال پیام یک برند به مخاطبانش مورد استفاده قرار می‌گیرند. از نظر هزینه‌ی تمام شده نیز، اینفوگرافیک ارزان تر و به صرفه تر از موشن گرافیک به حساب می‌آید. با این حال چرا تقاضای ساخت موشن گرافیک روز به روز در حال افزایش است و محبوبیت آن از اینفو گرافیک پیشی گرفته است؟

تاثیر تحرک بر مغز انسان

تحرک عامل جلب توجه انسان هاست. شاید شئ ساکنی ساعت ها جلوی چشمتان باشد و به آن توجهی نکنید. اما به محض آنکه به حرکت دربیاید ناخودآگاه توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. این موضوع مصداق دقیقی از تفاوت بین موشن گرافیک و اینفوگرافیک می‌باشد.

در فرآیند ساخت موشن گرافیک همه چیز به حرکت در می‌آید و حرکت عاملی است که حس بینایی انسان ها را تحریک می‌کند. در دنیای دیجیتال مارکتینگ نیز همه چیز به بازخورد مخاطب برمی‌گردد و این بازخورد از تماشای تبلیغات توسط مخاطبان به وجود می‌آید. به همین دلیل هم شاهد افزایش روز افزون محبوبیت موشن گرافیک ها بین دیگر لاین های تبلیغاتی هستیم.

دلایل بکار گیری تصاویر متحرک گرافیکی

امروزه به دلیل مشغله های زیاد کاری، افراد زمان کمتری برای دیدن تبلیغات نسبت به گذشته دارند. شاید در سال های گذشته، خواندن یک متن تبلیغاتی کار خیلی سختی نبود، ولی حالا، به دلیل کمبود وقت، افراد تمایل بیشتری به دیدن تبلیغات در قالب ویدیو دارند تا خواندن آنها. همچنین استفاده از موشن گرافیک در صنعت تبلیغات، با توجه به موضوعی که بیان شد، احتمال دیده شدن تبلیغات را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

 از طرف دیگر، باید قبول کنیم دیدن تصاویر گرافیکی جالب و منحصر بفرد به شکل متحرک بسیار جذاب است و بیننده های بیشتری را به سمت خود می‌کشاند.

از طرفی دیگر، آژانس های تبلیغاتی در هنگام انتقال برخی مفاهیم از طریق تبلیغات به مخاطبان،‌ با مشکلات خاصی روبرو هستند. چرا که برخی برندها قصد انتقال پیام هایی را دارند که پروسه رساندن آن به مخاطب از طریق متون و یا تصاویر ثابت می‌تواند به برداشت های اشتباهی منجر شود و یا آنقدر پیچیده باشد که از جانب مخاطب درک نشود.

موشن گرافیک اما با تجزیه‌ی محتوا به بخش های کوچکتر، از پیچیدگی مفاهیم کم می‌کند و به ترتیب سیگنال های محتوای صحیح را به سمت مخاطب می‌فرستد. بنابراین می‌تواند گفت یکی از دلایل ساخت موشن گرافیک، انتقال پیام های پیچیده، به شکلی ساده، به سمت مخاطبان می‌باشد.

آشنایی با کاربردهای ساخت موشن گرافیک

شبکه های مجازی این روزها در روند کاری بخش های تبلیغاتی تغییرات چشم گیری را پدید آورده اند. از زمانی که افراد زمان زیادی از روز خود را به گشت و گذار داخل این شبکه ها می‌پردازند، پلتفرم مناسبی را برای پخش آگهی های بازرگانی به وجود آورده اند. اما موضوع حائز اهمیت این است که هر پلتفرمی که تبلیغات در آن پخش می‌شوند، روی فرمتی از تبلیغات،بیشتر از فرمت های دیگر، می‌تواند مانور دهد. اجازه دهید این موضوع را با مثال واضحی تری توضیح دهیم.

در تلویزیون تیزرهای تبلیغاتی بهتر ظاهر می‌شوند، چرا که ظرفیت مدت زمان پخش تبلیغاتی در تلوزیون بیشتر از شبکه های تبلیغاتی دیگر است. اما در پلتفرمی مثل اینستاگرام، محتواهای ویدیویی که به روش موشن گرافیک ساخته شده اند، می‌توانند بیشترین پتانسیل تبلیغاتی خود را نشان دهند. بنابراین، یکی از کاربردهای ساخت موشن گرافیک، قابلیت استفاده گسترده آن ها در شبکه های اجتماعی و بهره وری حداکثری از بازخوردهای آن است.

دیگر کاربرد موشن گرافیک، استفاده از آن در تولید ویدیوهای آموزشی است. تولید ویدیوی آموزشی یکی از راه های بسیار موثر در جذب کاربران در شبکه های اجتماعی و اینترنت است و در سال های اخیر توانسته در حوزه جذب مخاطب بسیار خوب عمل کند. بهره گرفتن از موشن گرافیک در تولید محتوای آموزشی می‌تواند مفاهیم پیچیده درسی و آموزشی را به وسیله تصاویر و نمودارهای گرافیکی به زبانی بسیار ساده تر و با همراهی افکت های منحصر بفرد برای مخاطب به نمایش دربیاورد.

چگونگی ساخت موشن گرافیک

معمولا تصاویر گرافیکی ای که قرار است در یک ویدیو به حرکت دربیایند به صورت لایه های جداگانه توسط نرم افزارهایی از جمله ایلوستریتور و فوتوشاپ آماده می‌شوند. سپس با بهره گیری از نرم افزارهای همچون نرم افزار قدرتمند افترافکت به تصاویر تحرک می‌بخشند.

در اینجا موضوع حائز اهمیت، استفاده از خلاقیت در پروسه ساخت موشن گرافیک است. دو مرحله از فرآیند ساخت، پتانسیل بالایی در ایده پردازی دارند. یکی هنگام خلق تصاویر گرافیکی، و دیگری هنگام افکت گذاری ها. هر دو در منحصر بفرد کردن یک موشن گرافیک نقشی حیاتی ایفا می‌کنند و عواملی تعیین کننده در جذب مخاطب به محتوای ویدیویی محسوب می‌شوند. خلاقیت و ایده پردازی را در هیچ کدام از مراحل ساخت یک موشن گرافیک نباید نادیده گرفت.

مزایای بهره گیری از تصاویر گرافیکی متحرک
  • جلب نظر مخاطب
  • صرفه جویی در هزینه های اضافی تبلیغات
  • استفاده در شبکه های اجتماعی
  • جلب اعتماد جامعه‌ی هدف

سخن پایانی

در صورتی که قصد معرفی کسب و کار خود و حک کردن برند خود در ذهن مخاطبانتان را دارید، لازم است با روش های نوین تبلیغاتی آشنا باشید. یکی از این روش ها استفاده از موشن گرافیک می‌باشد. در این مقاله تلاش کردیم با معرفی این روش محبوب و کارآمد گامی در جهت موفقیت برند شما برداشته باشیم.

خدمات استودیو هنری فندق

برای داشتن یک موشن گرافیک موفق، باید به متخصص آن مراجعه کنید. استودیو هنری فندق، با داشتن تیمی متشکل از طراحان موشن گرافیک حرفه ای،‌ در ساخت موشن گرافیک های منحصر بفرد همیشه چندین پله از رقبای خود جلوتر بوده است.

اعضای تیم فندق با داشتن آگاهی کامل بر نکات روانشناسی تبلیغاتی، مانند روانشناسی رنگ ها و بهره گیری از عنصر حرکت در جلب توجه مخاطبان، خلاقانه ترین موشن گرافیک ها را طراحی کرده اند. استفاده‌ی بجا از رنگ ها و انتخاب پالت رنگی مناسب در موشن گرافیک ها، نشان دهنده‌ی تجربه‌ی چند ساله‌ی استودیو فندق در زمینه ساخت اینگونه محتواهای ویدیویی می‌باشد. علاوه بر موشن گرافیک، مشتریان عزیز می‌توانند سفارشات استاپ موشن و موشن دو بعدی پروژه های خود را به متخصصان پلتفرم فندق بسپارند.

در صورتیکه تمایل دارید این محتواهای ویدیویی را در پلتفرم های آنلاین برای مخاطبان خود به نمایش بگذارید، اما هنوز موفق نشده اید تجارت خود را وارد حوزه‌ی آنلاین کنید، جای هیج نگرانی نیست. طراحان وب سایت استودیو فندق پس از دادن مشاوره به متقاضیان عزیز و بررسی کسب و کار آن ها، اقدام به ساخت وب سایت هایی چون وب سایت های فروشگاهی، شرکتی، شخصی، تک صفحه ای و… به شکل اختصاصی و یا در قالب وردپرس می‌نمایند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دیگر خدمات استودیو هنری فندق به وب سایت مجموعه مراجعه کنید و پس از مشاهده نمونه کارها بخش مربوط به پروژه مورد نظر خود را پیدا کرده و با تیم متخصص فندق تماس حاصل فرمایید.

فرم سفارش ساخت موشن گرافیک

فرم سفارش ساخت موشن گرافیک

سبک ساخت موشن گرافیک را انتخاب کنید(Required)
Max. file size: 5 MB.

0/5 (0 نظر)