- هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار استــ...
- info@fandoghstudio.ir
- 021-66937069
هنگامی که صحبت از تبلیغات به میان میآید، یکی از فرمت های تبلیغاتی که برای همگان آشنایی زیادی دارد بنرهای تبلیغاتی میباشد. بنرها جزء مهمی از تبلیغات محیطی محسوب میشوند که برای مخاطبان بسیار زیادی به نمایش گذاشته میشوند. تاثیر بنرهای تبلیغاتی که به صورت لایه باز نیز طراحی میشوند، در جذب مخاطبان و تبدیل آن ها به مشتری بسیار زیاد میباشند.
اساسا بنرها به دلیل اینکه فضای گسترده ای که در اختیار طراحان میگذارند، پتانسیل بالایی در جلب نظر مخاطبان دارند. اما نکتهی بسیار مهم اینجاست که اگر کیفیت بنری که بعد از طراحی چاپ میشود پایین باشد، به شدت میتواند اعتبار برند را پایین بیاورند.
برای دانلود لایه باز بنر کلیک کنید
بنابراین طراحان باید به کیفیت چاپ هنگام طراحی لایه باز بنر دقت داشته باشند. در طراحی بنرهای لایه باز، عموما بیشتر از تصاویر استفاده میشود و تلاش در استفادهی حداقلی از محتوای متنی میباشند. محتوای متنی صرفا میتواند شعار یک برند باشد. در هر صورت، این تصاویر هستند که میتوانند نگاه مخاطب را به خود خیره کنند و ذهن او را درگیر برند مربوطه بکنند.
تصاویری که در طراحی بنرها استفاده میشوند میتوانند عکاسی شده باشند و یا در یک فضای گرافیکی طراحی شده باشند. در صورتی که این تصاویر با کیفیتی پایین برای عموم مردم به نمایش درمیآیند و قطعا در جذب مخاطبان تاثیر عکس خواهند داشت.
تصور کنید در حال تماشای بنری تبلیغاتی در خیابان هستید که کیفیت تصویر آن پایین است. حتی تصور آن نیز سخت است. این موضوع از چنان اهمیتی برخوردار است که تا به حال کسی بنری با کیفیت پایین در خیابان ها ندیده است.
برای دانلود لایه باز بنر کلیک کنید
اما کیفیت چاپ تصاویر فقط به بنرها ختم نمیشود. تمام فرمت های تبلیغاتی که حاوی محتوای تصویری هستند باید هنگام چاپ تصاویری با کیفیت بالا به مخاطبان ارائه دهند. چرا که در این نوع تبلیغات تصویر همه چیز است. رکن اساسی ای که مخاطبان را به این گونه تبلیغات جذب میکند تصاویر آن ها میباشد حال تصور کنید این تصویرها با کیفیت پایین چاپ شوند.
رنگ هایی که به هنگام طراحی لایه باز بنر تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرند در یک چاپ با کیفیت پایین، شفافیتی که باید داشته باشند تا بتواند ذهن بیننده را به خود مشغول سازد نخواهند داشت و عملا زحمت طراح و زمان و هزینه ای که برای طراحی یک برند تبلیغاتی صرف شده را این کیفیت پایین به هدر خواهد داد. بنابراین بسیار مهم است که تمرکز خود را روی افزایش کیفیت چاپ هنگام طراحی لایه باز بنر معطوف کنید.
برای دانلود لایه باز بنر کلیک کنید
بالا بردن جذابیت یک بنر تبلیغاتی صرفا به فاکتورهایی مانند شیوهی طراحی و استفاده از افکت ها و رنگ های مختلف بستگی ندارد، اینکه در آخر بتوانید خروجی بنر تبلیغاتی را به صورتی انجام دهید که هنگام چاپ یک بنر تبلیغاتی با کیفیتی بالا داشته باشید نیز در بالا بردن جذابیت بنرها نقشی اساسی را ایفا میکنند.
و اما رعایت چه نکاتی در طراحی لایه باز بنر کیفیت چاپ را بالا میبرد؟ تا اینجا به لزوم توجه به بالا بودن کیفیت چاپ هنگام طراحی بنر لایه باز اشاره کردیم. حال باید بررسی کنیم چه مولفه هایی وجود دارند که با رعایت کردن آنها هنگام کار با نرم افزارهای طراحی بنر، بتوانیم بالاترین کیفیت خروجی را داشته باشیم.
گاهی اوقات به هنگام طراحی یک بنر تبلیغاتی به عکس نیاز پیدا میکنیم. اگر قرار باشد این عکس را خودتان با دوربین عکاسی تهیه کنید، باید حتما تنظیمات دوربین را به گونه ای انجام داده باشید که عکس را با بالاترین سایز و کیفیت و رزولوشن ذخیره کند. در این صورت میتوانید انتظار یک کیفیت چاپ بالا هنگام طراحی لایه باز بنر داشته باشید.
برای دانلود لایه باز بنر کلیک کنید
در ضمن بهتر است عکس های که میگیرید را با فرمت RAW بجای JPG ذخیره کنید. این کار در بالا بردن کیفیت چاپ بنرتان تاثیر زیادی خواهد داشت. نکتهی قابل توجه دیگر در مورد عکس ها، عدم تغییر در سایز خود عکس است. هیچ گاه در زمان طراحی بنر عکس ها را زوم نکنید. این کار کیفیت چاپ بنر را بسیار پایین میآورد و نتیجهی چندان جالبی نخواهد داشت.
انتخاب هوشمندانهی دیگری که میتواند در هنگامی طراحی بنر کیفیت چاپ را بالا ببرد استفاده از وکتورهاست. وکتورها بر اساس واحدهای پیکسلی ساخته نشده اند و با بزرگ و کوچک کردن آن ها تغییری در کیفیت آن ها به وجود نمیآید و با خیال راحت میتوانید آن ها را به هر سایزی که مد نظرتان است تغییر دهید.
زمانی که میخواهیم رزولوشن یا DIP برای فایل بنر چاپی خود در نظر بگیریم، موضوعی که باید به آن توجه شود فاصله اولین مخاطب تا بنر شماست. برای اینکه بتوانید کیفیت چاپ در هنگام طراحی برند لایه باز را بالا ببرید، باید بدانید که در هر فاصله چه رزولوشنی را باید رعایت کنید. برای مثال برای فواصل نزدیک، یعنی یک تا سه متر، رزولوشن 200 تا 300 را در نظر میگیرند. برای فواصل نزدیک تا متوسط سه تا شش متر، رزولوشن 200 تا 150، فواصل متوسط تا دور شش تا ده متر 150 تا 100 و برای فواصل دور بیشتر از ده متر رزولوشن 75 را انتخاب میکنند.
هنگامی که به اهمیت بالا بودن کیفیت چاپ بنر در خصوص کیفیت رنگ ها اشاره میکردیم، گفتیم که کیفیت پایین یک بنر چگونه میتواند تاثیر رنگ ها را روی مخاطبان از بین ببرد. این قسمت یکی از مهم ترین مواردی است که برای بالا بردن کیفیت چاپ هنگام طراحی لایه باز بنر باید رعایت کنید. فرمتی که با آن فایل بنر طراحی شدهی خود را ذخیره میکنید در کیفیت نهایی برند تاثیر مستقیمی دارد.
به طور معمول با دو فرمت بنرهایی با سایز بزرگ را ذخیره میکنند، TIFF و JPEG. فرمت TIFF اما یکی از قابلیت هایی که در اختیار کاربران میگذارد وجود لایه ها میباشد. برخلاف فرمت JPEG که دیگر خبری از لایه ها نیست، در فرمت TIFF لایه های نیز ذخیره میشوند و افت کیفیت نخواهند داشت.
تصاویر در بنرهای تبلیغاتی اساس انتقال پیام برندها به مخاطبان میباشند. بنابراین در صورت پایین بودن کیفیت تصاویر، بنرهای تبلیغاتی با شکست مواجه خواهند شد. بنر تبلیغاتی به این دلیل که در یک تبلیغات محیطی محسوب میشود از نظر زیبایی شناختی اهمیت بسیاری دارد.
تاثیر بنر بر تبلیغاتی محیطی به گونه ای است که طراحان در واقع چاره ای جز بالا بردن کیفیت چاپ نخواهند داشت. خوشبختانه راه های زیادی برای بالا برند کیفیت چاپ در هنگام طراحی بنرهای لایه باز وجود دارد که با رعایت آن ها میتوان از کیفیت بالای بنر تبلیغاتی لذت برد.
سلام ممنون بابت فایل های لایه باز
خواهش می کنم
سلام با تشکر از استودیو فندق
سلام خواهش می کنم دوست عزیز