- هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار استــ...
- info@fandoghstudio.ir
- 021-66937069
وقتی حرف از طراحی پوستر تبلیغاتی به میان میآید اولین چیزی که در ذهنتان نقش میبندد چیست؟ درست است، تبلیغاتی متشکل از تصاویر و رنگ های مختلفی که توجه مخاطبان را به خود جلب میکند. اما فلسفهی پشت این گونه پوسترها چیست؟ پوسترها بازی با خلاقیت هستند. هرچه ایده پردازی بیشتری در طرای یک پوستر بکار گرفته شود، آن پوستر از جذابیت بیشتری برخوردار خواهند بود. یکی از خصوصیات پوسترها، تشویق مخاطب به کشف آن است.
شاید تجربه کرده باشید که با دیدن پوستری که بنظرتان جالب آمده، دوست داشتید تمام قسمت های آن را کشف کنید. از کوچکترین نوشته ها تا ریزترین جز تصاویری که در آن قرار داده شده است. یکی از دلایلی که پوسترها را به این حد از محبوبیت رسانده بازی طراحان با رنگ هاست. رنگ ها، در جلب توجه مخاطبان نقش بسیار مهمی را ایفا میکنند.
امروزه دیگر تاثیر رنگ ها بر ذهن انسان بر کسی پوشیده نیست. به همین دلیل وقتی صحبت از تبلیغات خلاقانه به میان میآید معمولا افراد به طراحان گرافیست روی آورده و تقاضای طراحی پوستر میکنند.به طور کلی پوسترها از هویت های بصری، عکس ها، رنگ ها و همچنین محتواهای متنی کوتاه با فونت های جذاب تشکیل شده اند. یعنی تقریبا تمام چیزهایی که برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان نیاز است را دارا میباشند. یک طراح پوستر باید بر تمام جنبه های تاثیراتی که رنگ ها بر ذهن افراد میگذارند آگاهی داشته باشد تا بتواند متناسب با موضوع و مخاطب و همچنین اصول طراحی تبلیغات، مناسب ترین پالت رنگی را انتخاب کند.
این روزها با افزایش روز افزون کسب و کارهای جدید و نوپا به بازار، بازار تبلیغات نیز بسیار داغ شده است. آژانس های تبلیغاتی به رقابت با یکدیگر برخواسته اند تا هر یک بیشتر از دیگری مشتری را تحت تاثیر قرار داده و او را از آن خود کند.
با این حال بحث طراحی پوستر تبلیغاتی صرفا متعلق به دوران تبلیغات مدرن نیست. از گذشته طراحان گرافیست توجه خاصی به این زمینه نشان میدادند و در خلاقیت به خرج دادن در این زمینه دست شان بسیار باز بود. اما با پیشرفت نرم افزارهای گرافیکی و همچنین بالا رفتن تقاضای بازار برای ارائه تبلیغات خلاقانه تر، طراحان نیز میبایست روش های خود را تغییر میدادند و بیشتر از قبل به فکر خلق آثار جدید میافتادند.
یکی از روشهای تبلیغاتی بسیار پر طرفدار در میان صاحبان مشاغل مختلف استفاده از تبلیغات شهری مانند پوسترها و بیلبوردهای تبلیغاتی است. بیلبوردها و پوسترهای تبلیغاتی به دلیل اینکه به راحتی اطلاعات مورد نیاز را به کاربران خود ارائه میدهند به شدت در میان عموم طرفدار دارند. این نقطه جذابیت و طرفداری از پوسترها نزد کاربران باعث شده است تا روز به روز شاهد استفاده از آنها در محافل مختلف باشیم.
امروزه گستردگی استفاده از گرافیک محیطی وارد عرصه های مختلف از جمله تبلیغات شده است. پوسترهای تبلیغاتی که امروزه بخش گسترده ای از فضای شهر را درگیر خود کرده است. هر گوشه کناری از شهر را که نگاهی بیندازید قطعا با چندین پوستر تبلیغاتی برخورد خواهد کرد. و به همین دلیل است که روزانه بر تعداد سفارشات طراحی پوستر تبلیغاتی افزوده میشود.
1-مطالب مورد استفاده در یک پوستر تبلیغاتی نباید بیش از حد باشد چرا که مخاطبین این نوع تبلیغات افراد گذری در مکان های مختلف شهری هستند و زمان کافی برای دریافت تمامی مطالب روی پوسترهای تبلیغاتی را ندارند.
2- رنگ مورد استفاده در پوسترها باید متناسب با موضوعی باشد که پوستر تبلیغاتی به دنبال ارائه آن به مخاطبین مورد نظر است. علاوه بر موضوع پوستر، نوع فعالیت سازمانی که اقدام نصب پوستر تبلیغاتی میکند نیز در انتخاب نوع رنگ مورد نظر پوستر تاثیر گذار است.
3-در نظر گرفتن میزان ابعاد به کار رفته در طراحی پوستر تبلیغاتی اهمیت ویژه ای دارد. ابعاد مورد استفاده در این نوع کار نباید نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشد. اگر بخواهیم به شما ابعادی مشخص بگویم میتوان از به ابعاد 50 در 70 که به عنوان ابعاد استاندارد از آنها یاد میشود اشاره کرد.
4-مهمترین نکته در طراحی پوستر تبلیغاتی توجه به نگاه و پاسخگویی به خواسته مخاطب است. طراحی پوستر باید به گونه ای باشد که مخاطب در کمترین زمان ممکن بدون هیچ اتلاف وقتی پیام مورد هدف پوستر را دریافت نماید.
5-در پوسترهای تبلیغاتی از آنجا که هدف نهایی جلب مخاطب و در نهایت هدایت او به سمت تبلیغ مورد نظر است باید در نظر داشته باشید که محتوای ارائه شده در پوستر به جای معرفی شما از مزایای همراهی با شما آگاهی پیدا کنند.
6-انسجام بین عناصر مختلف پوستر تبلیغاتی اهمیت ویژه ای دارد. اگر میخواهید پوستر شما در نگاه اول بر دید بیننده تاثیر بگذارد باید حتما به رنگ مورد استفاده و هماهنگی آن با اشکال هندسی به کار رفته در طراحی پوستر توجه نمایید.
یکی از قوانین مهمی که در طراحی پوستر تبلیغاتی باید رعایت شود، توجه طراح به شخصیت افراد است. با توجه به این اینکه کسب و کار مورد نظر چه طیف مخاطبان هدفی را به خود اختصاص داده، طراحان می بایست با توجه به گروه سنی این افراد و رفتارها و علایق آن ها پوسترهای تبلیغاتی را طراحی کنند.
برای مثال، در پوسترهای تبلیغاتی برندهایی که اکثر جمعیت مخاطب هدفشان نوجوانان هستند، از رنگ ها و طرح هایی استفاده میشود که در تبلیغات جامعه هدف جوانان و بزرگسالان کمتر به کار میروند. مثال واضح تر، تبلیغات برای کودکان است که استفاده از رنگ های روشن و همچنین کاراکترهای بچگانه در این پوسترها بسیار زیاد بکار گرفته میشود.
همچنین یک طراح میبایست با روانشناسی رنگ ها آشنایی کامل را داشته باشد. این افراد باید رنگ هایی که در طراحی پوستر تبلیغاتی میتوانند بسیار جذاب عمل کنند را شناسایی کنند و همچنین از رنگ هایی که میتوانند منجر به دل زدگی مخاطبان شوند به هیچ عنوان استفاده نکنند. علاوه بر آن، باید به این نکته توجه داشته باشند که در انتخاب پالت رنگی یک پوستر از طیف رنگ های مرتبط با یکدیگر استفاده کنند.
مکان نصب پوستر تبلیغاتی نیز با مسئله روانشناسی فردی و محیطی در ارتباط است. اینکه قرار است یک پوستر با محتوای تبلیغی زرق و برق دار در شمال شهر یا مرکز و جنوب شهر نصب شود موضوع حائز اهمیتی است که باید به آن توجه شود.
برای طراحی پوستر تبلیغاتی همانند بقیه زمینه های تبلیغاتی، خلاقیت است که مهم ترین نقش را ایفا میکنند. حرفه ای بودن طراح در کنار خلاق بودن میتواند پوستری جذاب بیافریند. طراحان میبایست به تمام ابزارهای طراحی گرافیک مورد نیاز این زمینه تسلط کافی داشته باشند تا بتوانند طرح مورد نظر کارفرما را به اجرا دربیاورند.
به خاطر داشته باشید که عنصر خلاقیت میتواند تنها عامل تاثیر گذار در حفظ یک اثر یا یک سازمان باشد. تغییر و همگام شدن با هر عصر و به کارگیری قدرت ذهن برای عقب نماندن از تغیرات مسئله بسیار جدی است که باید در طراحی پوسترهای تبلیغاتی خلاقانه به آن توجه کرد.
خدمات طراحی گرافیک به شکلی بسیار گسترده در استودیو فندق به مشتریان عرضه میشود. با مراجعه به نمونه کارهای مجموعه فندق مشاهده خواهید کرد موضوعی که بیشتر از هر چیز دیگری به چشم مخاطب خواهد آمد ایده پردازی و خلاقیت است.
در تبلیغات و مبحث طراحی گرافیک خلاقیت حرف اول را میزند. طراحان حرفه ای تیم فندق با بکار گیری خلاقیت طرح هایی یکتا و یونیک برای تبلیغات توسط نرم افزارهای حرفه ای گرافیکی طراحی میکنند. حوزهی تبلیغات بسیار گسترده است. یکی از زمینه هایی که پلتفرم فندق خدمات بسیار نوینی را به مشتریان خود عرضه میکند طراحی پوستر تبلیغاتی است. تیم طراحی فندق با در نظر گرفتن روانشناسی رنگ ها و پرسونای افراد اقدام به طراحی پوسترهای تبلیغاتی میکنند تا بهترین پوستر متناسب با جامعه هدف یک تبلیغ را ارائه دهند.
طراحان این مجموعه با داشتن سال ها تجربه در زمینه طراحی تبلیغاتی، در پروسه طراحی، خود را جای مخاطب گذاشته و بر همین اساس نتایجی شگفت انگیز خلق میکنند. اما خدمات استودیو فندق تنها به همین حوزه محدود نمیشود.
زمینه هایی که تخصص بسیار حرفه ای میطلبد همچون طراحی اپلیکیشن و وب سایت های اختصاصی نیز تنها بخشی دیگری از خدمات این مجموعه را شکل میدهند. برای دریافت خدمات دیگری چون طراحی لوگو موشن، ساخت استاپ موشن، ساخت تیزر سینماتیک و… به وب سایت استودیو فندق مراجعه نمایید.
طراحی پوسترهای تبلیغاتی خود را میتوانید با خیالی آسوده به تیم ما بسپارید. گرافیست های تیم استودیو فندق با دارا بودن سال ها تجربه در زمینه طراحی پوسترها و همچنین آشنا بودن با قواعد مورد نیاز طراحی تبلیغات، میتوانند پوسترهای تبلیغاتی مورد نظر شما را در کمترین زمان طراحی کنند.
به خاطر داشته باشید که پوسترها صرفا رسالت تبلیغات را بر عهده ندارند بلکه آنها برای هدفهایی چون اطلاع رسانی یا زیبا سازی با دادن اطلاعات عمومی مورد استفاده قرار میگیرند.
بسته به اینکه قرار است پوسترهای شما در چه ابعادی با چه نوع موادی تهیه گردد هزینه آن متفاوت خواهد بود در کنار هزینه ای که تهیه پوستر برای شما دارد هزینه محل نصب هم موضوع دیگری است. چرا که بسته به محل قرار گیری شما باید هزینه متفاوتی پرداخت کنید.
در مباحث بالا اشاره کردیم که محل نصب اهمیت زیادی در جذب هر چه بیشتر مخاطب دارد. لذا هرچقدر که محل نصب پر رفت و آمد تر باشد تاثیر گذاری و رسیدن به مقصود پوسترهای تبلیغاتی اهمیت زیادی خواهد داشت.
برای تهیه پوستر تبلیغاتی با توجه به اهمیت موضوع باید حتما کار را به کارشناس آن واگذار کرد چرا که اینگونه فعالیتهای تبلیغاتی باید جامع پسند باشند چون در برابر خیل عظیمی از مخاطبین قرار دارند.
بهترین مکان های نصب پوسترهای تبلیغاتی اتوبان ها و خیابان های شهری، اتوبان های بین شهری، پمپ بنزینها، راه آهن، مراکز خرید، میادین اصلی، محوطههای اطراف نمایشگاههای بین المللی و داخلی، محیط اطراف سینماها و سالنهای تئاتر می باشد.