- هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار استــ...
- info@fandoghstudio.ir
- 021-66937069
عکاسی تبلیغاتی غذا در استودیو عکاسی مواد غذایی یکی از جذابترین شاخههای عکاسی تجاری محسوب میشود. این شاخه از عکاسی کمک زیادی به رشد صنایع غذایی میکند و بهترین روش برای تبلیغ و معرفی اینگونه برندها محسوب میشود.
در این گونه عکاسیها سوژه اصلی مواد غذایی و خوراکی هستند به این صورت که عکاس با به تصویر کشاندن مواد غذایی یک برند تأثیر مثبتی در جهت فروش هرچه بیشتر آن دارد. برای اینکه بتوانید به درک بهتری از تأثیر عکاسی تبلیغاتی بر مخاطبین خود داشته باشید از منوی یک رستوران و تأثیر عکسهای غذایی آن روی سفارش تان مثال میزنیم.
شما وقتی وارد یک رستوران میشوید آنچه شما را جذب آن رستوران در نگاه اول کرده است تصاویر جذاب از خوراکیهای آن رستوران بوده است شما هنگانم سفارش غذا ابتدا تصویر را مشاهده میکنید و سپس اقدام به انتخاب غذا خود مینمایید. با این مثال ساده و روزمره شما میتوانید به درک درستی از اهمیت عکاسی تبلیغاتی غذا برسید.
1- معرفی محصولات و مواد غذایی به کاربران به شکلی جذاب و ترغیبکننده
2- معرفی و ماندگار کردن برند در ذهن مخاطبین با تصاویر حرفهای
3- یک تبلیغ موفق برای بازاریابی مستقیم جهت فروش بیشتر
4- یک تبلیغ غیرمستقیم از طریق حضور در شبکههای مختلف اجتماعی
1- به هنگام عکاسی سعی کنید منبع نور را برای کم و زیاد کردن بر روی سوژه در اختیار داشته باشید تا توسط فلش دوربین محدود نشوید
2- طراحی و تزیین غذا نکته بسیار مهم در عکاسی است. چرا که جلوه کار عکاسی به نوع تزیین بستگی زیادی دارد
3- نمای عکاسی از مواد غذایی باید از نزدیک باشد تا سوژه مورد نظر نقطه فوکس عکس قرار گیرد
4- اگر سوژه عکاسی شما قرار است از ترکیب چند ماده غذایی باشد بهتر است تا در چیدمان و تجانس آنها بایدگر دقت کافی را به خرج دهید
5- زاویه عکاسی خود را به گونه ای تنظیم نمایید که مناسب سوژه مورد نظرتان باشد. مثلا در عکاسی از پیتزا بهتر است زوایه دید دوربین از بالا باشد.
6- زوایه 90 درجه بهترین زاویه دید برای عکاسی مواد غذایی است چرا که تمامی مواد مورد نظر را با جزییات ثبت میکند.
7- بعد از اتمام عکاسی اقدام به ادیت تصایر نمایید تا بتوانید با برطرف کردن تمامی نواقص عکس بهتری داشته باشید.
8- عکس های ظبط شده باید ترغیب کنند و اشتهابرانگیز باشند
9- دکور و فضا سازی مناسب با نوع ماده غذایی
10- اهمیت دادن به ایده و خلاقیت پردازی در عکاسی
مخاطبان هر کسب و کاری در واقع هدف نهایی تمامی صاحبان مشاغل میباشند. چرا که مخاطبان یک کسب و کار میتوانند با خرید خود و پرداخت هزینه خرید، صاحبان کسب و کارها را به هدف نهایی تولید یعنی سود دهی برسانند.
لذا توجه به مخاطبان و درگیر کردن احساسات آن ها مسئله ای است که به شدت مورد توجه صاحبان مشاغل مختلف خصوصا تولیدکنندگان مواد غذایی است. بازار رقابت مواد غذایی بسیار بالاست به این خاطر که کیفیت مواد غدایی نسبت به یکدیگر یک مسئله جدی برای کاربران آنهاست. مواد غذایی و سطح کیفیت آنها ارتباط مستقیمی با سلامتی جسمی و روحی کاربران دارد.
با توجه به این مسئله و رقابت زیاد بین تولید کنندگان این کسب و کار موضوع چگونگی تبلیغ و تاثیر گذاری بر مخاطب همواره مورد توجه تولیدکنندگان بوده است. عکاسی مواد غذایی به عنوان یکی از روشهای بسیار تاثیر گذار برای جلب مخاطب توانسته است تا حدود زیادی پاسخگوی جلب مشتری برای تولیدکنندگان این عرصه باشد. چرا که عکس نسبت به سایر روشهای تبلیغی میتواند به دلیل واقعی بودن و ارتباط چشمی با کاربر نسبت به جذب مخاطب موفق تر عمل نماید.
همانطور که درمقدمه متن به صورت کوتاه به آن اشاره شد، عکاسی مواد غذایی در واقع یکی از شاخه های عکاسی تبلیغاتی محسوب میشود. تاثیری که اینگونه عکاسی برای صنعت غذایی دارد را میتوان برابر با یک تبلیغ رسانه ای زنده دانست چرا که عکس مواد غذایی تاثیر زیادی در تحریک کردن کاربران و احساس نیاز به خرید در آنها دارد.
این نوع عکاسی تبلیغاتی ارتباط زیادی با مخاطب برقرار میکند و در او جهت خرید از آن محصول غذایی حس خوب ایجاد می کند. ایجاد احساس نیاز در کاربر او را ترغیب به خرید می کند. هرچقدر قدرت جذب مخاطبان بیشتر باشد خرید از یک محصول بیشتر خواهد شد و در نهایت تولید کننده مواد غذایی را به هدف نهایی خود یعنی سود بیشتر خواهد رساند.
یکی از نکات بسیار مهم و تاثیر گذار برای هرگونه عکاسی توجه به چیدمان و گرافیک محیطی سوژه مورد نظر است. به خاطر داشته باشید که اگر صحنه عکاسی مورد نظر شما مناسب تصاویر ثبت شده نباشد میتواند تاثیر منفی زیادی بر جذب مخاطب بگذارد. برای تهیه عکس از مواد غذایی ایجاد یک دکور مناسب و حرفه ای میتواند در مخاطب حس حضور در صحنه عکاسی را بدهد. انتخاب نوع دکور بسته به نوع ماده غذایی در عکاسی متفاوت خواهد بود.
در استودیو هنری فندق خدمات بسیار متنوعی به مشتریان عرضه میشود. یکی از این خدمات عکاسی تخصصی میباشد. این روزها برای دیده شدن در فضاهای مجازی ای که پر از عکس های مختلف هستند، وجود عکس های خاص و منحصر بفرد میتواند چشم کاربران را به سمت خود جذب کند.
عکاسی یکی از خدماتی است که در استویو فندق به صورت فوق حرفه ای انجام گرفته و به مشتری در اسرع وقت تحویل داده میشود. اگر قصد دارید روی برند سازی کسب و کارتان تمرکز کنید میتوانید از خدمات هویت بصری و ایده پردازی شرکت ها که توسط تیم متخصص استودیو فندق ارائه میشود استفاده کنید.
برای ورود به دنیای کسب و کار آنلاین اگر هنوز وب سایتی برای تجارت خود نساخته اید میتوانید از خدمات طراحی وب سایت اختصاصی و آماده استودیو فندق استفاده نمایید. وب سایت هایی نظیر سایت های فروشگاهی، شرکتی، شخصی و… را میتوانید به تیم فندق سفارش داده و با طراحی منحصر بفرد و تجربه کاربری بسیار بالا پروژه خود را تحویل بگیرید.
در حوزه موشن گرافیک و استاپ موشن نیز طراحان استودیو هنری فندق با بهره گیری از جدیدترین متدهای ساخت این گونه پروژه ها، پروژهی مشتریان را با کیفیتی بسیار بالا به آنها تحویل میدهند. برای آگاهی پیدا کردن از دیگر خدمات مجموعه فندق به وب سایت استودیو فندق مراجعه نمایید.
شما کاربران گرامی برای دریافت خدمات استودیو عکاسی مواد غذایی با مشاوران استودیو هنری فندق در بخش استودیو عکاسی فندق در تماس باشید.