- هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار استــ...
- info@fandoghstudio.ir
- 021-66937069
در جامعه امروزی که هر روزه شاهد فعالیت های خلاقه برای تاثیر گذاری هرچه بیشتر بر مخاطبان هستیم توجه به طراحی هویت بصری تبلیغاتی برای برند سازی اهمیت ویژه ای دارد. تصاویر خلاقانه و تاثیر گذار در این دوره که مخاطب حوصله مطالعه و خواندن ندارند میتواند با انتقال هرچه زوتر پیامتان به آنها به شما در برند سازی کمک کند.
هویت بصری در واقع مجموعه ای از تلاش ها با استفاده از یکسری المان برای تاثیر گذاری و ماندگاری هرچه بیشتر بر ذهن مخاطب است. هویت بصری بخشی از برندینگ است که با دارا بودن تمامی المان های یک برند به ماندگار کردن ان در ذهن مخاطب و ایجاد حس اعتماد و وفاداری مشتری تاثیر مثبتی به جای می گذارد. این المان ها در واقع گویای برند شما نزذ مخاطبینتان هستند.
همانطور که در قسمت بالا به صورت کوتاه اشاره کردیم هویت بصری در واقع بخش مهمی از برندینگ محسوب میشود. المانهای مختلف هویت بصری در کنار یکدیگر و به تنهایی میتوانند معرف شما به مخاطبینتان باشند. به خاطر داشته باشید یکی از مسائل مهمی که به شما کمک میکند تا در ذهن مخاطبتان ماندگار شوید این است که به طرق گوناگون در معرض دید او باشید. المان های هویت بصری بهترین گزینه برای در دسترس بودن همیشگی نام نشان شما نزد مخاطبینتان است.
در این جهت باید عناصر مختلف را به گونهای سازماندهی کرد که بهترین نماد برای جلب مخاطب به سمت برند مورد نظر خود باشند. اگر بخواهیم در میان عناصر مختلف برای برند سازی نمونه ای نام ببریم که بیشترین تاثیر را دارد المانهای مربوط به هویت بصری از مهمترین و اصلی ترین آنها است.
هر سازمان بسته به اینکه در چه حوزه ای فعالیت میکند باید برای کار خود ارزش قائل باشد و خود را برای برای مخاطبش قابل احترام و اعتماد جلوه دهد. مخاطب از طریق عناصر مختلف با برند و سازمان شما آشنا میشود. از طریق این آگاهی و شناخت کاربر از شماست که در ذهن کاربران بالقوه خود قرار میگیرید و با دارا بودن یک هویت بصری مناسب در آینده او را تبدیل به خریدار بالفعل خواهید کرد. از طریق هویت بصری برند و محصول شما دارای قدرت، اعتبار و ارزش افزوده میشود.
از جمله مهمترین عناصر هویت بصری که مخاطبان را تبدیل به مشتری وفادار میکند میتوان به رنگ سازمانی، لوگو و شعار سازمانی اشاره کرد. در واقع این هویت بصری است که عمیقا در شکل گیری پایه یک برند در ذهن مخاطب نقش اساسی را ایفا میکند.
علاوه بر تاثیری که هویت بصری بر مخاطبین داخلی یک کشور دارد در صورتی که بتواند به بهترین نحوه عمل کند میتواند دامنه خود را به خارج از مزرهای ملی بکشاند و در عرصه جهانی همگام با رقبای بین المللی فعالیت نماید و برند خود را از وجه ملی به صورت یک برند بین المللی در بیاورد. اگر بخواهیم با دید گسترده تری به این مسئله نگاه کنیم خواهیم دید که کسب و کاری موفق است که مرزهای ملی را در نوردد و روز به روز بر توسعه خود در فرای مرزهای ملی اقدام نماید.
رنگها به عنوان یکی از اجزای مهم و تاثیر گذار در توسعه یک برند اهمیت ویژه ای دارند. زمانی که یک شرکت یا سازمان اقدام به فعالیت میکند باید مجموعه اقداماتی در زمینه توسعه و شناخت خود به مخاطبانش انجام دهد. یکی از مهمترین تصمیماتی که باید در این زمینه انجام دهد مربوط به قسمت طراحی بصری آن ساز و کار است. طراحی بصری به مواردی چون رنگ سازمانی اشاره دارد. انتخاب رنگ مناسب با نوع فعالیت سازمان تاثیر بسزایی در آینده فعالیت آن برند خواهد داشت. به گونه ای که بر تمامی فعالیت های مربوط به هویت بصری، برندینگ، بسته بندی، طراحی کاتالوگ و بروشور و… به صورت مستقیم تاثیرگذار خواهد بود.
برای انتخاب رنگ سازمانی علاوه بر نوع فعالیت باید از روانشناسی هر کدام از رنگها و تاثیری که روی مخاطب خود میگذارند به خوبی آگاه بود. چرا که اولین برخورد مخاطب در برابر محیط حس بینایی او است. در واقع نوع رنگ انتخاب شده برای ایجاد عناصر مختلف هویت بصری اطلاعات زیادی را در مورد سازمان شما به مخاطب القا مینماید. حال که به اهمیت استفاده از رنگها در طراحی هویت بصری پی بردید بهتر است تا بیشتر در مورد رنگ و تاثیر روانشناسی آنها بر ذهن مخاطب تحقیق نماید. حتما به هنگام درک و شناخت روانشناسی رنگها دقت کافی را به خرج دهید چرا که رنگ انتخابی قرار است یادآور همیشگی شما به مخاطب باشد.
با توجه به اهمیت طراحی هویت بصری تبلیغاتی باید در طراحی آن بر اساس یکسری اصول استاندارد اقدام نمایید تا نزد مخاطب شخصیتی قابل اعتماد و قدرتمند از خود به جای بگذارید. هویت بصری برند در صورتی موثر واقع میشود که هویت خلاقانه، اثرگذار و متناسب با نوع محصولات یا خدمات شما ارائه کند.
برای هویت بصری و برندسازی سازمان خود، استودیو هنری فندق همواره همراه شما در تمام طول این پروسه حیاتی خواهد بود. هویت بصری یکی از مسیرهای حساس برندسازی است که در ماندگار شدن برند در ذهن مخاطب تاثیر بسزایی دارد، به همین منظور هم تیم مختصص فندق با بررسی و بهره گیری از هویت بصری موفق ترین برندهای دنیا، برند شما را زنده تر و پویاتر از هر زمان دیگری برای مخاطبان به نمایش درخواهد آورد.
همانطور که اشاره کردیم داشتن یک هویت بصری مناسب منوط به داشتن اطلاعات کافی در حوزه روانشناسی رنگ ها میباشد. به همین منظور نیز، طراحان استودیو فندق با داشتن دانش کافی در مورد تاثیر رنگ ها بر ذهن مخاطبان، با انتخاب پالت رنگی مناسب، بیشترین پتانسیل هویت بصری یک برند را برای مشتریان خود فراهم میکنند. از دیگر خدماتی که میتوانید از جانب استودیو فندق دریافت نمایید، طراحی وب سایت های مختلفی چون وب سایت های فروشگاهی و شخصی میباشد.
همچنین برای طراحی لوگو موشن و لوگو و تایپوگرافی که این روزها طرافداران زیادی پیدا کرده است میتوانید با متخصصان استودیو هنری فندق مشاوره داشته باشید و لوگو مورد نظر خود را سفارش دهید. برای بهره مند شدن از ده ها خدمات دیگر پلتفرم فندق با مراجعه به وبسایت میتوانید پروژه های نمونه را مشاهده کرده و با خیالی آسوده پروژه مد نظر خود را در دستان متخصصان استودیو فندق قرار دهید.
شما کاربران گرامی برای دریافت خدمات طراحی هویت بصری با مشاوران استودیو هنری فندق در تماس باشید.
هویت بصری یک محصول دقیقا عین هویتی است که ما برای شخصیت خود قایل هستیم زمانی که شما یک نفر از اطرافیان خود را در ذهن تصور میکنید یا در مورد آن با دیگران صحبت میکنید از یکسری خصوصیات در مورد ان فرد صحبت میکنید که جزو مولفه های شخصیتی او محسوب میشود و با ان نزد دیگران شناخته میشود بر همین اساس هر محصول دارای یکسری عناصر هویتی است که از طریق آن نزد دیگران و رقبای خود شناخته میشود.
برند در واقع نام و نشان یک محصول در دنیای رقابتی امروزی محسوب میشود شما از طریق برند نسبت به رقبای خود نزد مخاطبینتان شناخته میشوید حال این نام تجاری برای خود هویتی دارد عناصر مختلف هویتی شخصیت برند شما را میسازد.
همانطور که متوجه شدید هویت بصری دارای مولفههای مختلفی است که در کنار یکدیگر به شخصیت سازی یک برند کمک میکنند هویت بصری مجموعهای مولفهها در کنار یکدیگر است که لوگو یکی از این مولفهها محسوب میشود. لوگو در واقع یک نماد گرافیکی به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از اینها میباشد.
المانهای هویت بصری شامل موارد مختلف میشود که مهمترین و تاثیر گذارترین انها شامل لوگو، ست اداری، لوازم التحریر، طراحی لباس و فرم اداری میشود.
اگر میخواهید کار شما اصولی باشد باید برای هر نوع طراحی مربوط به برند و محصول خود یک رنگ سازمانی مشخص داشته باشید رنگ سازمانی با توجه به تاثیر گذاری که در ذهن مخاطب دارد میتواند یک مولفه مهم در طراحیهای مربوط کسب و کار شما محصوب گردد.