• هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار استــ...
  • info@fandoghstudio.ir
  • 021-66937069

۱۰ نکته مهم در طراحی پوستر که باید به آن توجه کنید

۱۰ نکته مهم در طراحی پوستر که باید به آن توجه کنید

۱۰ نکته مهم در طراحی پوستر که باید به آن توجه کنید

پوسترها در گذشته یک رسانه معمولی و عادی بودند تا اطلاعات مربوط به کالا یا هر چیز نیاز به تبلیغ را برای مخاطبان هدف منتقل کنند. اما در طی سالهای اخیر، پوسترها به یک روش بازاریابی حرفه‌ای و موثر تبدیل شده‌اند که توجه مردم را نسبت به رویداد مربوط به کسب و کار تا حد بسیاری جلب می‌کند و می‌تواند جنبه تبلیغاتی داشته و سود بسیاری را با خود به ارمغان بیاورد. طراحی پوستر خلاقانه وحرفه‌ای برای محصولات یا خدمات و کالاها، قیمت‌ها و دیگر رویدادهای تجاری می‌تواند بینندگان را به خریداران ثابت تبدیل کند.

پوسترها در حال حاضر یک وسیله مقرون به صرفه و اقتصادی برای ارتقاء و رونق و بیشتر دیده شدن کسب و کار هستند. کارگزاران و بازاریابان

اغلب استفاده از پوستر برای تبلیغ محصولات یا خدمات تازه معرفی شده خود استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین به کار گیری پوستر برخی از کاهش قیمت‌های جذاب را به نمایش می‌گذارند. از آنجا که کسب و کار‌های کوچک و تازه تاسیس به دنبال کاهش هزینه‌های خود در بخش تبلیغات و بازاریابی هستند، پوستر می‌تواند یک ابزاری بسیار کاربردی برای این قشر باشد.

تقریباً هرکسی برای موقعیت و مکان خاصی یک پوستر یا آگهی را طراحی و اجرا کرده است. چه برای تبلیغ شخصی و چه برای مشتری و چه برای یک شرکت و برند خاص، پوسترها می‌توانند یه راه جالب و خلاقانه برای ارائه پیام باشند.

طراحی یک پوستر اصولی با یک برگه ساده و معمولی آغاز می‌ شود. اندازه پوستر معمولا در ابعاد سی در چهل‌ودو سانتی یا بیست در سی سانتی می‌باشد.

همچنین پوسترها می‌توانند به صورت عمودی یا افقی ساخته شوند، اما اکثرا به صورت عمودی مورد طراحی قرار می‌گیرند.

برای اینکه پوستر طراحی شده کاربردی باشد و مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد باید دارای ویژگی‌هایی باشد که در ادامه به ۱۰ نمونه از آن‌ها اشاره میکنیم.

1) به رنگ‌هایی که در پوستر به کار می‌برید دقت کنید!

این روزها به دلیل تنوع زیاد تابلوهای تبلیغاتی، مردم در اغلب موارد توجه زیادی به آن‌ها نمیکنند. آن‌ها تلاشی نمی‌کنند که پوستر را از نزدیک ببینند، مگر اینکه طراحی پوستر به گونه‌ای باشد که، آن‌ها را ناخودآگاه به سمت پوستر هدایت کند. اما اگر از کنتراست مناسب و اصولی در طراحی پوستر استفاده شود، هنگامی که چشم شما به پوستر میخورد، چشمان شما را محو خود می‌نماید.

همانطورکه می‌دانید رنگ‌ها درجه روشنی و تیرگی منحصر به فرد خود را دارند و بدین ترتیب است که موضوعی به نام کنتراست رنگ مطرح می‌شود. کنتراست رنگ باعث می‌شود حروفی که روی نوشته وجود دارد از زمینه آن جدا شوند و بیشتر به چشم بیایند. روش‌های زیادی برای بوجود آمدن کنتراست رنگ وجود دارند.

۲) به محل قرارگیری پوستر توجه کنید:

یکی از موارد مهمی که باید در هنگام طراحی پوستر مورد توجه قرار بگیرد، محلی است که پوستر نصب می‌شود. بهتر است بدانید که محل قرارگیری یک پوستر با توجه به بسیاری از فاکتورها از جمله اندازه چاپی آن و ابعاد مورد بررسی قرار می‌گیرد. عابران و مخاطبان باید بتوانند با پوستر شما در محل خوب ارتباط برقرار کنند و این یک عامل ضروری برای جذب آن‌ها است. به طور مثال، اگر پوستر شما بر روی یک دیوار سفید آویزان باشد، ممکن است بخواهید از یک طرح و رنگ متضاد مانند سیاه استفاده کنید.

شما باید قبل از زمان طراحی پوستر به طراح خود محل قرارگیری آن را تذکر دهید که این پوستر قرار است در یک مجتمع تجاری، در محل خاص و یا در وبسایت آنلاین تان قرار بگیرد که با توجه به محل قرارگیری طراح بتواند بهترین طراحی را داشته باشد.

۳) استفاده از تصاویر بزرگ

یکی از نکات جالب و مهم طراحی پوستر برای بیشتر درگیر کردن چشم مخاطب این است که یک عکس بزرگ را در طراحی پوستر که قابلیت مشاهده از فاصله دور را داشته باشد استفاده و ترکیب کنید. در این مرحله شما می‌توانید یک تصویر گرافیکی و یا عکس دارای جلوه‌های ویژه و یا متن با فونت مناسب را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید یک عکس نزدیک (مثل کلوز آپ) از چهره و صورت یا عناصری از طراحی، را در نظر بگیرید.

یک عکس هنری خلاق و تحسین برانگیز در وسط و یا بخش‌های اصلی پوستر نه تنها باعث می‌شود چشم‌های بیشتری درگیرش شوند بلکه در هنگام رانندگی نیز برای جذب کمک کننده خواهد بود. همچنین تصویر بزرگ به مدت طولانی در حافظه بینندگان قرار خواهد گرفت که در ساخت یک هویت ماندگار تجاری برای شما نیز مفید قرار خواهد گرفت.

۴) اندازه مناسب متن و نوشتارها

از جمله نکات طراحی پوستر را می‌توان به فاصله دید مناسب اشاره کرد. پوسترها به دلیل اندازه‌های بزرگی که دارند غالبا از دور قابل مشاهده هستند. اما دقت کنید که اطلاعاتی که آن‌ها انتقال می‌دهند و روی آن‌ها قرار دارد نیز باید از یک فاصله معقول قابل خواندن و تشخیص باشد. این را بدانید که مردم اهمیتی به خواندن جزئیات و نوشته‌های پوستر نمی‌دهند و بیشتر به کلیات و اطلاعات بزرگ و موضوعاتی که در نگاه اول به چشم میخورد توجه می‌کنند.

۵) درست نمایش دادن پوستر

چه پوستر مد نظر شما به صورت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود یا به صورت چاپی نمایش داده شود، بسیاری از پوسترهای دیگر در این حوزه هستند که فعالیت می‌کنند و قطعا به عنوان رقیب در این مکان وجود خواهند داشت.

استودیو فهار یکی از استودیوهای مطرح و فعال در زمینه طراحی پوسترهای تبلیغاتی، طراحی پوسترهای خلاقانه، طراحی بسته بندی، طراحی لیبل و طراحی لوگو با صدها و صدها نمونه کار اجرا شده می باشد.

۶) به فضاهای خالی بها بدهید

هنگامی که صحبت از طراحی یک پوستر است، سعی کنید از فاصله‌ها به شکلی اغراق‌آمیز و مفید بین عناصر استفاده کنید. در ابتدا ممکن است کمی تعجب کنید و عجیب به نظر بیاید، اما فاصله‌های زیاد بین اجزای داخل پوستر به طرز چشمگیری جذابیت آن را افزایش می‌دهد.

۷) به کارگیری تکنیک‌های چاپی

استفاده از تکنیک‌های مختلف چاپ برای طراحی پوستر مرحله‌ای مهم در به سرانجام رساندن و جذابیت بیشتر و همچنین نتیجه دیدن از آن می‌باشد. شما میتوانید باتوجه به مکان نصب، کار و حوزه فعالیت مشتری از روش‌های مختلف چاپی استفاده کنید. به عنوان مثال شما نمی‌توانید برای یک ارگان یا برند مهم و خاص از چاپ سیلک و یا از چاپ‌های ابتدایی ساده استفاده کنید. باتوجه به خدمت مشتری باید متد چاپی مناسبی را انتخاب نمایید.

۸)از بارکد یا کیو آر کد استفاده کنید

هر پوستر، هدف مختص خود را دارد و غالبا اهداف پوسترها این است که مردم را در مواجهه با چیزی قرار دهند. بیشتر این مواجهه‌ها شامل دعوت کردن به انجام کاری مشخص مانند کنفرانس، نمایشگاه، جشنواره یا هر رویداد دیگری است. به همین علت «بازخورد واکنش متقابل» اهمیت بالایی دارد. به همان شیوه‌ای که از درخواست واکنش در وبسایت یا اپلیکیشن خود استفاده می‌کنید در اینجا هم استفاده کنید. سطح بالایی از طراحی را به آن اختصاص دهید.

۹)تهیه نسخه کوچک را فراموش نکنید

در حالی که طراحی پوستر در درجه اول یک پروژه چاپی با ابعاد نسبتا بزرگ است، بهتر است نسخه‌های کوچکی نیز طراحی کنید که می‌تواند در سایر مکان‌ها مورد استفاده قرار گیرند و کاربردی باشند. یکی از اصول اصلی بازاریابی را به یاد بسپارید: ” افراد برای اینکه چیزی را به طور کامل به حافظه بلند مدت خود بسپارند، نیاز است که ۲۰ بار آن را تکرار کنند” بنابراین تهیه چندین نسخه پوستر در ابعاد کوچک می‌تواند به شما در رسیدن به همین هدف بسیار کمک کننده باشد.

۱۰) خلاقیت در تایپوگرافی

ممکن است شما هم دیده باشید که برخی از بهترین پوسترها فقط با نوشته و رنگ ساخته می‌شوند، بدون هیچ گونه تصویر و عکسی که جلب توجه کند. دقت کنید که این جا زمان استفاده از ۱۰ قلم در یک صفحه از پوسترنیست. استفاده از فونت‌های شجاعانه تر، پهن‌تر و بزرگتری که می‌توانید با آن‌ها احساس راحتی و خلاقیت پیدا کنید را امتحان کنید.

سخن پایانی

در عصری که رقیب های بسیار زیادی در ارتباط با طراحی وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها وجود دارد، هنر طراحی پوستر معمولا یک یادآوری مهم است. طراحی پوستر می‌تواند انتخاب سرگرم کننده باشد و فضای بسیار خاصی را برای تقویت طراحی شما ایجاد کند. در زمینه طراحی پوستر رویدادی، نمایشگاهی و پوسترهای خلاقانه، استودیو فهار یکی از قوی ترین استودیوها با بیش از 100 نمونه کار اجرا شده می باشد که در کلمه طراحی پوستر رتبه طلایی 3 گوگل را نیز به خود اختصاص داده است. برای مشاهده نمونه کارها دعوت می کنیم از آدرس سایت زیر دیدن بفرمایید.

https://fahar.ir/

۲ نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.