• هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار استــ...
  • info@fandoghstudio.ir
  • 021-66937069
استودیو عکاسی مد و پرتره

استودیو عکاسی مد و پرتره

عکاسی مد و پرتره یکی از صنایع بسیار پرطرفدار در هر کشوری محسوب می‌شود . این صنعت امروزه توانسته است رونق زیادی پیدا کند و قشری زیادی را در استودیو عکاسی مد و پرتره نیز درگیر خود سازد.

مهم‌ترین اصلی در این صنعت توجه به قدرت نمایشی بالا آن است. اگر صنعت مد و فشن نتواند به خوبی از هنر تصویر بهره ببرد به شدت افت کرده و جایگاه خود را از دست می‌دهد.

بنابراین عکاسی در صنعت مد نقش اساسی در پیشبرد آن دارد به‌گونه‌ای که می‌تواند با ثبت تصاویر فشن و جذاب قشر زیادی را تحت تأثیر قرار دهد. عکاسی مد پرتره به نسبت سایر شاخه‌های عکاسی نیاز به تجهیزات بیشتری برای نتیجه هرچه بهتر دارد.

عکاسی‌های مد از آنجا که قرار است در مجلات مد و بنرهای عظیم چاپ شوند باید کاملاً حرفه‌ای و بدون نقص انجام شوند. در عکاسی مد پرتره از مدل در ژست‌های مختلف عکاسی می‌شود.

در این نوع عکس‌ها مدل به‌خوبی لباس پوشید و به لحاظ آراستگی چهره در سطح بالا و قابل قبولی قرار دارد چرا که تمرکز اصلی در این نوع عکاسی رو چهره مدل خواهد بود.

نمونه کارهای ما

نکات مهم در عکاسی پرتره

1- تنظیم دیافراگم باز برای عکاسی های پرتره به دلیل تمرکز بیشتر بر سوژه مود نظر

2- دقت بر تنظیمات سرعت شاتر با فاصله کانونی لنز دوربین

3- استفاده از سرعت شاتر سریع جهت جلوگیری از تاری عکس هنگام حرکات سوژه مورد نظر

4- انتخاب نوع لنز برای عکاسی بستگی به وسعت دامنه سوژه مورد نظر شما دارد

5- به هنگام عکاسی در نظر داشته باشید که میدان عکاسی شما نباید بیشتر از حد لازمه در گنجاندن سوژه مورد نظر باشد

6- از رفلکتور برای بازتاب نور مورد نیاز به سوژه عکاسی خود بهره بگیرید تا علاوه بر حذف سایه های عکس نور مناسبی را برای عکاسی شما فراهم کند.

7- در فکوس خود بر سوژه مورد نظر دقت کافی به خرج دهید تا تمام زوایای مورد نظر به خوبی در عکس ثبت شوند.

8- هنگام ثبت عکس از سوژه سعی کنید از تمامی حالات سوژه مورد نظر عکاسی کنید تا قدرت انتخاب بیشتری برای عکس مورد نظر داشته باشید

9- استفاده از فلش‌های اکسترنال برای ثبت عکس بهترین گزینه به جای فلش دوربین است چرا که قدرت تنظیم و کنترل شما را روی نور صحنه بالا می‌برد.

10- هنگام عکاسی در محیط باز از فلش استفاده کنید تا مشکلات به وجود آمده توسط نور خورشید را برای شما برطرف کند.

11- پشت صحنه عکس تاثیر زیادی در به چشم آمدن سوژ مورد نظر دارد سعی کنید پشت صحنه سوژه عکاسی شما ساده باشد تا سوژه مورد نظر در عکس برجسته تر باشد.

12- ترکیب بندی شما از صحنه و سوژه مورد نظر باید به گونه ای باشد که لزوما سوژه در مرکز عناصر مختلف صحنه قرار نگیرد و موقعیت‌های مختلف راست و چپ را نیز امتحان نمایید.

اهمیت استفاده از عکاسی مد و پرتره

با توجه به اینکه درگیر شدن احساسات هر انسانی در برخورد اول با دیدن متاثر می‌شود. استفاده از عکاسی و ثبت لحظات مختلف توسط آن به شدت مورد استقبال است. تصاویر به عنوان تنها زبان مشترک بین مردم جهان قدرت بالاتری نسبت به سایر روش‌های ارتباط و تاثیر گذاری بر مخاطبان دارد. درکی که هنر عکاسی به مخاطبان انتقال می دهد کاملا از عهده سایر هنرها بر نمی‌آید.

این قدرت بی‌نظیر هنر عکاسی باعث شده است در صنایع مختلف با هدفمندی های متفاوت از این هنر به بهترین نحو استفاده شود. با توجه به این مباحث عکاسی مد و پرتره اهمیت زیادی در در این صنعت دارد به گونه ای که نقش زیادی در بالا بردن آگاهی عمومی بر عهده دارد.

تصاویری که در صنعت مد منتشر شده اند چه به لحاظ زیبایی شناسی و چه به لحاظ اقتصادی قدرت تحریک کنندگی بالایی را در اختیار داشته اند. علاوه بر تاثیر عکاسی مد بر مباحث زیبایی شناختی و اقتصادی نباید تاثیر این هنر را بر دنیای سنت و فرهنگ نادیده گرفت. اینگونه عکس‌ها به شدت در تولید محتواهای فرهنگی و بصری در ظول تاریخ تاثیر گذار بوده اند. قدرت تصاویر با توجه به اینکه به خوبی قابل درک و فهم برای هر قشر با هر زبانی است، می‌توانند به خوبی برای یک ملت تمدن ساز شوند و حتی معرف یک ملت با زبانی ساده و جهانی باشند.

تعرفه عکاسی مد و پرتره

عکاسی مد
تومان 350000 قیمت از
  • عکاسی چهره
  • عکاسی پرتره
  • تمام رخ و نیم رخ
  • عکاسی مدلینگ
  • عکاسی بصری
  • عکاسی هوایی
عکاسی پوشاک
تومان 400000 قیمت از
  • عکاسی پوشاک
  • عکاسی لباس با مدلینگ
  • عکاسی فیگوراتیو
  • عکاسی بافت پوشاک
  • عکاسی لایف استایل
  • عکاسی High Fashion

خدمات استودیو هنری فندق

استودیو هنری فندق همواره در تلاش بوده تا بتواند گسترده ترین خدمات را با بهترین کیفیت در اختیار مشتریان خود قرار دهد. یکی از این خدمات عکاسی مد و پرتره می‌باشد. متخصصان تیم مجرب استودیو فندق با استفاده از بروز ترین تجهیزات عکاسی دنیا و بهره گیری از جدیدتری شیوه های عکاسی، بهترین خدمات عکاسی را در قالب مد، تبلیغات، صنعتی، غذایی و… در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. لاین بعدی خدمات استودیو فندق به موضوع مهم برند سازی مربوط می‌شود.

موضوع مهمی که در برند سازی باید رعایت شود هویت بصری یک برند و ایده پردازی شرکت ها می‌باشد که این خدمات توسط استودیو فندق ارائه می‌شوند. برای شروع پروژه‌ی برند سازی خود کافی است با مشاوران مجموعه فندق تماس بگیرید و پروژه خود را آغاز کنید. محصولات و یا خدمات یک برند برای دیده شدن نیاز به تبلیغاتی قوی و حرفه ای دارند.

برای داشتن تجربه ای بینظیر در حوزه تبلیغات کافیست طراحی تبلیغات خود را به تیم مجرب استودیو هنری فندق بسپارید. برای اینکه بتواند از خدمات دیگر استودیو فندق همچون طراحی وب سایت و اپلیکیشن اطلاع پیدا کنید، کافی ست به سایت سری بزنید و نمونه پروژه هایی که توسط استودیو فندق با موفقیت به پایان رسیده اند را مشاهده کنید و بدون تعلل پروژه خود را آغاز نمایید.

شما کاربران گرامی برای دریافت خدمات استودیو عکاسی مد و پرتره با مشاوران استودیو هنری فندق در تماس باشید.

سوالات متداول

عکاسی مد و پرتره مانند عکاسی تبلیغاتی سوژه محور می‌باشد. سوژه اینگونه عکس‌ها انسانی است در این نوع عکس تمرکز عکاس روی سوژه انسانی می‌باشد و دیگر عناصر در الویت بعدی عکس قرار دارند. این نوع عکس‌ها در صنایع پوشاک بسیار مورد استفاده هستند.

از انجاییکه که اینگونه عکس‌ها سوزه محور هستند تمرکز عکاس باید روی سوژه انسانی و به تصویر کشیدن چهره انسانی با فکوس بالا باشد. بر این اساس فضای پشت سوژه نباید شلوغ باشد تا سوژه مورد نظر برجسته تر به چشم بخورد. با توجه به اینکه پشت صحنه عکس تاثیر زیادی در به چشم آمدن سوژ مورد نظر دارد.

فرمت RAW یکی از بهترین فرمت‌‎ها برای عکاسی مد و پرتره می‌باشد. این فرمت به دوربین شما اجازه می‌دهد تا از حداکثر دامنه دینامیکی دوربین خود استفاده نمایید. این فرمت علاوه بر داشتن امکانات فوق العاده به شما فرصت ویرایش کامل تصاویر را در زمان ادیت با کامپیوتر را در اختیارتان قرار می‌دهد.

ازآنجاییکه اینگونه عکس‌ ها نیاز به داشتن کیفیت بالایی هستند داشتن یک دوربین مناسب عکاسی بسیار حائز اهمیت است.

برای اینکه در هر کاری موفق شوید نیاز است که حتما با چم و خم آن کار آشنا باشید. عکاسی از آن دست دانش های محصوب می‌شود که برای فراگیری آن حتما باید تحت اموزش قرار بگیرید. اگر علاقه‌مند به این فعالیت هستید مجموعه فندق با بهره‌گیری از اساتید فعال حوزه عکاسی هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری آماده آموزش شما عزیزان می‌باشند.

5/5 (1 نظر)