- هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار استــ...
- info@fandoghstudio.ir
- 021-66937069
اولین چیزی که معمولاً نگاه مخاطب را در خرید یک محصول یا کالا به خود جلب میکند ظاهری بستهبندی آن محصول است. ظاهر یک بستهبندی میتواند در خرید کالا نقش به سزایی داشته باشد چرا که یک پیام آنی در نگاه اول به مخاطب جهت با کیفیت بودن محتویات آن بستهبندی منتقل مینماید.
با توجه به این امر طراحی بسته بندی و لیبل یکی از فاکتورهای مهم در کسب و کارها برای هرچه فروش بیشتر محسوب میشود. شما میتوانید از طریق یک طراحی خلاقانه و منحصر به فرد در بسته بندی محصولات خود حس مخاطب را برای خرید آن تحریک نمایید تا به فروشی بیشتر برسید.
بسته بندی به عنوان اولین رابط یک شرکت تولید کننده با خریدار آن محصول محسوب میشود. به گونه ای که مخاطب از طریق حسی که از یک بستهبندی خوب دریافت میکند ترغیب به خرید آن میشود. زمانی که شما تمام تلاش خود را در راه بسته بندی صحیح و مناسب یک محصول به کار ببندید مطمئنا این حس را به مخاطب خود انتقال میدهید که برای او احترام قائل هستید. مخاطب با دریافت پیام شما از طریق یک بسته بندی مناسب و رضایت بخش پیام احترام شما را دریافت میکند و اقدام به خرید میکند. شاید در گذشته مسئله طراحی بسته بندی اهمیت چندانی نداشت اما زندگی پر زرق و برق امروزی این امر را لازم کرده است. با ترغیب مخاطب به خرید از محصول شما به هدف نهایی خود یعنی فروش و سود بیشتر خواهید رسید.
طراحی بسته بندی مناسب فقط دامنه فروش شما را برای سال های اخیر گسترده نمیکند بلکه تضمینی برای فروش بیشتر در آینده هم خواهد بود. شما با رعایت اصول بسته بندی مناسب در ذهن مخاطب خود خواهید ماند و او را برای همیشه در خرید محصولاتتان همراه خود خواهید داشت. علاوه بر این حتی اگر مخاطب شما در حال حاضر قصد خرید محصول شما را نداشته باشد، با دید اعتمادی که به شما پیدا کرده است در آینده اگر نیازمند آن محصول شود قطعا اول گزینه ای که به ذهن او خواهد رسید خود شما هستید.
رنگ شناسی و شناخت روانشناسی آن مسئله بسیار مهم در طراحی محسوب میشود. رنگ به عنوان یکی از عناصر مهم طراحی تاثیر روانشناختی زیادی روی مخاطبان دارد. هرکدام از رنگ ها به تنهایی دارای بار روانشناسی متفاوتی هستند که با شناخت و استفاده صحیح از آنها میتوان تاثیر قابل قبولی روی مخاطب گذاشت.
رنگهای به کار رفته در یک بسته بندی احساسات مختلفی را در بیننده ایجاد میکنند. هر کدام از رنگها این توانایی را دارند که خریداران متفاوتی را به خود جلب کنند و حتی روی رفتار مشتریان خود تاثیر بگذارند. مثلا رنگ قرمز و نارنجی مخاطبان پر شور و هیجانی و گروه رنگهای خنثی و تیره مخاطبان عام و سنتی را به خود جذب میکنند. بسته به اینکه در چه حوزه ای فعالیت میکنید و نوع تولیدات شما چیست نوع رنگ سازمانی نیز به مثابه آن متفاوت خواهد بود. کافیست برای درک بهتر این مسئله به خوبی با روانشناسی رنگ و حسی که هر کدام از رنگها به مخاطبان خود القا میکنند آگاه باشید.
معمولا طراحان بسته بندی هنگام انتخاب رنگ مورد استفاده به لوگو و رنگ سازمانی شرکت مورد نظر توجه میکنند و براساس آن رنگ اقدام به طراحی میکنند. استفاده از رنگهایی که در لوگو و رنگ سازمانی بکار رفته اند باعث میشود تا یک برند به خوبی در ذهن مخاطبان خود ماندگار شود.
طراحان بسته بندی به خوبی باید در انتخاب رنگهای مرتبط با رنگ سازمانی دقت به عمل آورند چرا که رنگ سازمانی نیز قبل از اینکه به مرحله انتخاب برای رنگ طراحی بسته بندی و لیبل برسد قبلا برای برند سازی و هویت سازمان مورد کنکاش و جستجو قرار گرفته است. حال که رنگ سازمانی توانسته است مهر تایید بگیرد در نتیجه بهترین گزینه برای استفاده به عنوان رنگ پایه در طراحی بسته بندی محسوب میشود.
با توجه به نکات مطرح شده باید گفت که طراحی در واقع یک سرمایه گذاری بلندمدت محسوب میشود نه یک هزینه اضافی، چرا که طراحی بستهبندی و لیبل تبلیغاتی خلاقانه و متأثر از وضعیت فرهنگی و اجتماعی خود میتواند وسیلهای تأثیرگذار برای جلب مشتری و در نهایت سود بالاتر باشد.
خلاقیت مسئله ای است که در هر حرفه ای میتواند کارساز باشد. رفتار شناسی انسانها ثابت کرده است که آنها همیشه به چیزهای جدید و نو واکنش نشان میدهند. به کار بستن خلاقیت در هر کاری مسلما موفقیت را برای آن به همراه میآورد. زمانی که یک طراح در طراحی بسته بندی و لیبل از عنصر خلاقیت به خوبی بهره میبرد میتواند شاهد جذب مخاطبان بیشتر به سمت محصولی باشد که برای آن طراحی کرده است. در نتیجه اگر میخواهید در کار خود پیشرفت کنید خلاقیت را سر لوحه تمام فعالیتهای خود قرار دهید.
شما کاربران گرامی میتوانید برای سفارش طراحی بسته بندی و لیبل تبلیغاتی از استودیو هنری فندق هم اکنون با مشاوران استودیو هنر فندق تماس حاصل فرمایید.
در طراحی بسته بندی و لیبل، استودیو هنری فندق از بهترین ها در این حوزهی کاری به شمار میرود. خلاقیتی که استودیو فندق در طراحی اشکال و طرح های روی بسته بندی ها بکار میبرد، همگی خاص و یونیک بوده و بر اساس معیارهای بروزترین روش های طراحی دنیا خلق شده اند. همانطور که اشاره کردیم خلاقیت عنصری حیاتی در طراحی بسته بندی ها و همچنین لیبل ها به شمار میرود و این دقیقا بخشی است که استودیو فندق بیش از هر چیز دیگری به آن افتخار میکند.
چرا که در تمام مراحلی که یک بسته بندی طراحی و ساخته و پرداخته میشود، ایده پردازی و خلاقیت اولین عناصر دخیل در طراحی میباشند. خلاقیت جزئی جدایی ناپذیر در تمام مراحل طراحی لیبل و بسته بندی محسوب میشود. از طرف دیگر انتخاب پالت رنگی که اتفاقا بخشی مهم و تخصصی نیز به شمار میرود، خود متاثر از خلاقیت بوده و در هنگام ایده پردازی برای شروع کار رنگ ها بر اساس تاثیراتی که روی ذهن مخاطبان هدف یک برند دارند انتخاب میشوند.
جز طراحی بسته بندی و لیبل استودیو فندق خدمات دیگری را نیز به مشتریان خود ارائه میدهد. اگر قصد طراحی گرافیک اپلیکیشن برای کسب و کار خود را دارید، استودیو فندق بهترین انتخابی است که میتوانید داشته باشید.
همچنین در حوزه تبلیغات و طراحی وب سایت نیز، پلتفرم فندق خدمات منحصر بفردی را به مشتریان ارائه میدهد که باعث میشود تبلیغات و وب سایت های مشتریان نسبت به رقبای خود در ردهی کاملا متفاوتی قرار بگیرند. برای طراحی لوگو خود نیز میتوانید از طراحان استودیو هنری فندق خدمات طراحی لوگو موشن را دریافت کنید که اتفاقا این روزها از محبوبیت بالایی نیز برخودار هستند. برای مشاهده تمام خدمات عرضه شده توسط پلفترم فندق به وب سایت مراجعه کرده و از تخصص لذت ببرید.