• هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار استــ...
  • info@fandoghstudio.ir
  • 021-66937069

3 ابزار حرفه ای طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی

3 ابزار حرفه ای طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی

3 ابزار حرفه ای طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی

کاربرد ابزارهای حرفه ای طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی

 

در قرن 21،‌ تبلیغات بیش از هر سده‌ی دیگر افسار بازار کسب و کار را در دست خود گرفته است. آگاهی به این موضوع می‌تواند در درک چرایی محبوبیت پیدا کردن روز افزون تبلیغات به ما کمک کند. به طور کلی، تبلیغات باعث معرفی و بیشتر دیده شدن کالا یا خدمات یک برند می‌شود. موضوعی که مشخص است، وجود انبوه کسب و کاری است که در دهه های اخیر به تعداد بسیار بالایی رسیده اند.
به همین دلیل هم هست که تبلیغات تا این حد اهمیت حیاتی پیدا کرده اند. روش هایی که در شرکت های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند بسیار گسترده هستند.

یکی از این روش ها که از دوران دوری همچنان با شرکت ها و مخاطبان همراه بوده، بیلبوردهای تبلیغاتی می‌باشد. ابزارهای حرفه ای طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی در واقع ابزار کار طراحان در پروسه ساخت یک بیلبورد تبلیغاتی جذاب می‌باشد.

در طراحی بیلبوردها از تصاویر گرافیکی استفاده می‌شود. نرم افزارهای طراحی متعددی وجود دارند که با آنها می‌توان بیلبوردهای تبلیغاتی خلق کرد و طراحان بسته به توانایی و میزان تسلط خود بر این نرم افزارها،‌ بیلبوردها را طراحی می‌کنند.

ابزاری که در طراحی بیلبورد تبیلغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌بایست توسط کاربر آن به شکلی کاملا ماهرانه بکار گرفته شود. عدم ارتقا و آپدیت کردن توانایی استفاده از این ابزارها صرفا موجب تلف شدن وقت طراح و هدر رفتن پول سفارش دهنده می‌شود.

3 ابزار حرفه ای طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی

 

بیلبورد تبلیغاتی، یک تبلیغات محیطی

قبل از اینکه به معرفی ابزارهای حرفه ای طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی بپردازیم، قصد داریم کمی هم به خود مفهوم بیلبوردها اشاره کنیم. طراحی بیلبورد تبلیغاتی در دسته تبلیغات محیطی قرار می‌گیرند. این نوع تبلیغات مخاطبان بسیار زیادی دارند و در نتیجه در استفاده از ابزارهای طراحی بیلبورد باید خلاقیت بیشتری به خرج داد. بیلبوردها به این دلیل که یک رسانه محیطی محسوب شده و نمی‌توانند در هنگام پخش جامعه هدف خاصی را مورد هدف قرار دهند، از نظر تعداد و پرسونای مخاطبان تبلیغاتی عام به حساب می‌آیند.

البته این موضوع تغییری در طراحی بیلبورد کالا یا خدمات متناسب با جامعه هدف یک برند ایجاد نمی‌کند. اما کانالی که از این طریق تبلیغاتی به نمایش گذاشته می‌شود به مخاطبانی با پرسوناهای مرتبط و غیر مرتبط نشان داده می‌شود. به همین دلیل هنگام ایده پردازی در طراحی یک بیلبورد تبلیغاتی و یا الهام گرفتن از ایده های طراحان حرفه ای بیلبورد، این موضوع باید مد نظر قرار داده شود و به همین ترتیب طراح با بهره گیری از ابزارهای حرفه ای طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی، طرحی متناسب را عرضه کند.

دلیل این موضوع ساده است. فرض کنید شما مخاطب هدف تبلیغی که روی بیلبورد یک بزرگراه یا چهار راه مشاهده می‌کنید نباشید. اما ممکن است اطرافیانی داشته باشید که آنها جزئی از جامعه هدف به حساب می‌آیند. بنابراین انتخاب المان های مناسب هنگام بکار گیری ابزارهای طراحی بیلبوردها می‌تواند شما را متقاعد کند تا آن کالا یا خدمات را به کسی که ممکن است به دردش بخورد معرفی کنید.

از کدام ابزارها در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی می‌توانیم استفاده کنیم؟

حالا که بحث طراحی بیلبورد به میان آمد، هنگامی که مختصصان ویژگی های بهترین طرح های بیلبورد تبلیغاتی را مورد بررسی قرار دادند، متوجه شدند که ابزارهایی که در پروسه طراحی بیلبورد تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند از اهمیت بالایی برخوردارند. تعداد و گستردگی المان هایی که در روند طراحی بیلبوردها استفاده می‌شوند، می‌توانند تغییرات زیادی در نتیجه نهایی کار با هر نرم افزار به وجود بیاورند.

برخلاف تصورات عمومی، فوتوشاپ و ایلوستریتور تنها ابزارهای حرفه ای طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی نیستند. البته که این دو نرم افزار بسیار قوی و حرفه ای در زمینه طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی به حساب می‌آیند و هر دو ویژگی های بسیار زیادی دارند که در طراحی یک بیلبورد خلاقانه به کمک طراحان می‌روند.

به جز فوتو شاپ و ایلوستریتور، سومین نرم افزاری که قصد داریم به شما معرفی  کنیم، از ابزارهای حرفه ای در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی به حساب می‌آید. نرم افزار Affinity Designer از جمله برنامه هایی است که به منظور طراحی تصاویر گرافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این نرم افزار در ابتدا صرفا برای کاربران سیستم عامل مک توسعه یافته بود و به این ترتیب کاربران ویندوز از این برنامه بی نصیب بودند. اما اینفیتی دیزاینر بالاخره به آرامی راه خود را به ویندوز نیز پیدا کرد و حالا کاربران هر دو سیستم عامل قادر به استفاده از آن می‌باشند.

برخلاف اینکه ویژگی های موجود در افینیتی دیزاینر از برنامه‌ی ایلوستریتور کمتر است، اما محیط های گرافیکی نسبتا مشابهی دارند که کار با آن را برای طراحانی که قبلا با فوتوشاپ و ایلوسترتور کار کرده بودند راحت تر کرده است.

شاید شما به دنبال برنامه ای با حجم کمتری هستید. برنامه هایی مثل فوتوشاپ و ایلوستریتور می‌توانند به میزان بسیار زیادی فضای کامپیوتر و لپ تاپ شما را اشغال کنند و از سرعت سیستم تان بکاهند. یکی از دیگر ابزارهای حرفه ای طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی که این مشکل کاربران را برایشان حل کرده است، نرم افزار Vectr می‌باشد. این برنامه آنلاین می‌باشد و به همین دلیل هیچ فضایی از سیستم شما را اشغال نخواهد کرد و شما همچنان می‌توانید از سیستمی با سرعت عادی بهره مند باشید.

 

3 ابزار حرفه ای طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی
3 ابزار حرفه ای طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی

 

 

اگر  قصد استفاده از وکتورها در طراحی بیلبورد تبلیغاتی خود را دارید، ما به شما نرم افزار InKscape را معرفی می‌کنیم. این ابزار حرفه ای طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی، در واقع بیشتر برای اجرای پروژه های ساده تر در نظر گرفته می‌شوند چرا که از تنوع المانی کمتری برخوردار است. به همین دلیل هم هست که کاربران در این محیط بیشتر از وکتورها استفاده می‌کنند.

 

تسلط بر ابزارهای حرفه ای طراحی بیلبورهای تبلیغاتی

همانطور که پیشتر در دیگر مقاله ای استودیو فندق اشاره کردیم، داشتن تسلط و پیدا کردن حدی کافی از توانایی روی این نرم افزارها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بدون داشتن توانایی کافی، برند مربوطه تنها مخاطبان خود را از دست می‌دهد و سرمایه‌ی زیادی را نیز از دست خواهد داد. در هنگام کار با ابزارهای حرفه ای طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی، باید همواره از خلاقیت بهره برد. این کار نیز نیازمند حرفه ای بودن طراح در بهره گیری از ابزارهای طراحی می‌باشد. چرا که پیاده سازی ناب ترین ایده ها مستلزم وجود این نرم افزارها و نهایتا نشان دادن تبلیغات به مخاطبان است، و اینکار حاصل نمی‌شود مگر اینکه طراح تسلط کافی در استفاده از این برنامه ها را داشته باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.