- هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار استــ...
- info@fandoghstudio.ir
- 021-66937069
در دوره ای که ما آن را دوران کسب و کار و تبلیغات مدرن میخوانیم، نحوه طراحی فرمت های مختلف تبلیغات دچار تحولات شگرفی شده اند. یکی از مثال های بارز در این خصوص بیلبوردهای تبلیغاتی هستند. بیلبوردها از دسته تبلیغات محیطی بوده و با تعداد زیادی از مخاطبان در ارتباط هستند. اما تا زمانی که یک بیلبورد طوری طراحی نشده باشد که در اذهان عمومی به مدت طولانی تری باقی بماند، عملا سودی برای برندی که تبلیغ میکند نخواهد داشت. به همین منظور در این مقاله قصد داریم از منظر دیگری به تبلیغات نگاه کنیم. میخواهیم به بررسی ایده طراحان حرفه ای بیلبوردهای تبلیغاتی بپردازیم تا بفهمیم یک طراح حرفه ای با چه دیدگاهی شروع به طراحی یک بیلبورد تبلیغاتی میکند.
به طور کلی، این روزها که بیشتر از که هر زمان دیگری شاهد افزایش ورود کسب و کارهای جدید هستیم، برندها برای نشان دادن هرچه بیشتر کالا و خدمات خود به مخاطبان، بیشتر از هر زمان دیگری به تبلیغاتی وابسته هستند.
اما تبلیغات نیز به روش های قدیمی دیگر کارساز نیستند. طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی به روش های قبل از دوران مدرن، دیگر کارایی لازم را نخواهند داشت و با این روش ها برندها قادر به جذب مشتری بیشتر نخواهند بود. بنابراین طراحان تبلیغاتی به فکر ابداع شیوه های نوین برای طراحی تبلیغات افتادند تا بتوانند یک برند را به میزان بیشتری در ذهن مخاطبان نگه دارند. با آشنایی با ایده طراحان حرفه ای بیلبوردهای تبلیغاتی، متوجه خواهیم شد که چگونه میتوان در کوتاه ترین زمان بیشترین اثر گذاری را تجربه کرد.
از دیدگاه روانشناسی، مخاطبان بیشتر جذب بیلبوردهایی میشوند که از نظر بصری برای آن ها به اندازه کافی جذاب و قابل توجه باشد. رازهایی برای طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی جذاب وجود دارند که از این بابت میتوانند ذهن بینندگان را به تبلیغات مشغول سازند.
رنگ ها و طرح های خلاقانه میتوانند به میزان چشمگیری در جلب توجه مخاطبان موثر واقع شوند. به طور کلی مخاطبان به فرآیند طراحی و ساخت یک بیلبورد اهمیتی نمیدهند و در حالت عادی دانستن ایده طراحان حرفه ای بیلبوردهای تبلیغاتی برایشان سود چندانی ندارد.
مخاطب از دیدن تبلیغات تنها یک هدف دارد و آن هم پیدا کردن برند مناسب برای تهیه مایحتاج خود میباشد. بنابراین اتفاقات پشت پرده برای بیننده هیچ اهمیتی ندارند.
اینکه شما بهترین طراح بیلبورد تبلیغاتی باشید و بهترین طرح ها را ارائه دهید، اما نتوانید توسط ابزارهای حرفه ای طراحی بیلبوردها ایده هایتان را پیاده سازی کنید، آن وقت ایده های شما که هیچ گاه به تصویر درنیامده اند عملا برای مخاطب از هیچ ارزشی برخوردار نیستند.
به همین دلیل هم هست که میگوییم اتفاقات پشت پرده ساخت یک بیلبورد تبلیغاتی برای بیننده هیچ اهمیتی ندارند. مخاطب فقط نتیجه نهایی را میبیند و از روی آن به قضاوت برند میپردازد. بنابراین ایده طراحان حرفه ای بیلبوردهای تبلیغاتی باید به گونه ای قوی باشد که نتیجه ای خارق العاده به دنبال داشته باشد.
اما اگر به بیلبوردها با دید طراحان حرفه ای نگاه کنیم چه میبینیم؟ هدف نهایی یک تبلیغ کشاندن هر چه بیشتر مخاطبان به سمت برند میباشد. بنابراین طراحان ملزم به استفاده از روش هایی هستند که به بالاترین میزان مخاطبان را درگیر برند کند.
طراحان با بررسی و جمع آوری ویژگی بهترین طرح های بیلبورد تبلیغاتی، از نکات بدست آمده برای طراحی و ایده پردازی استفاده میکنند. در ادامه به تحلیل ایده طراحان حرفه ای بیلبوردهای تبلیغاتی میپردازیم.
ایده ای که طراحان به وسیله آن طراحی یک بیلبورد تبلیغاتی را آغاز میکنند، حتما باید با مفهوم برند مربوطه در هماهنگی کامل باشد. هیچ چیز بدتر از ایده ای نامرتبط با کالا و خدمات یک برند نمیتواند کل بیلبورد را زیر سوال ببرد. قواعدی در ایده پردازی طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی وجود دارد که رعایت آن ها میتواند موجب جذاب شدن هر بیشتر یک بیلیورد شود.
ایده پردازی طراحان در طراحی بیلبورد تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که برای تمام قشرهای مخاطبان قابل درک و فهم باشد. چرا که همانطور که اشاره کردیم بیلبوردها از تبلیغات محیطی محسوب میشوند و در معرض دید عموم قرار دارند.
بنابراین طراحان حرفه ای باید آن را به گونه ای ایده پردازی و طراحی کنند که چه برای افرادی با تحصیلات عالیه بالا و چه افرادی با سطح کمتری از تحصیلات به یک اندازه قابل فهم باشد.
ایده طراحان در هنگام طراحی بیلبورد تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که مستقیما قوه تخیل بیننده را بکار گیرد. دورانی که در بیلبوردها صرفا چند خط توضیحات کالا و خدمات و یک عکس برای تزیین دیده میشد دیگر تمام شده.
بیلبوردهای تبلیغاتی دوران مدرن بیشتر با قوه درک بصری افراد سر و کار دارند و تا حد امکان از کمترین کلمات ممکن استفاده میکنند. اگر تبلیغات برندهای معروف و بزرگ را دیده باشید، همگی ایده پردازی و خلاقیت را روی تصویر سازی پیاده میکنند و از تعداد محدودی از کلمات استفاده میکنند.
یکی دیگر از ایده هایی که طراحان در زمان طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی از آن ها به شدت استقبال میکنند، بیلبوردهای سریالی میباشند. در این روش حتی بیشتر از روش های دیگر طراحی بیلبوردها میتوان فکر مخاطب را به خود مشغول کرد چرا که مخاطب همواره به دنبال ادامهی این سری تبلیغات میباشد. این نوع بیلبوردهای تبلیغاتی دارای سناریوهای بهم پیوسته میباشند و زمان بندی انتشار آن ها نیز بر پایه برنامه ریزی دقیقی انجام میگیرد.
سخن آخر
در این مقاله قصد داشتیم شما را با ایده طراحان حرفه ای بیلبوردها آشنا کنیم. از طرف دیگر به بررسی بیلبوردها از دید مخاطبان پرداختیم تا به این نتیجه برسیم که مخاطبان تنها به نتیجه کار دقت میکنند و پروسه ساخت و طراحی برای آن ها از اهمیت خاصی برخوردار نیست. اما همین پروسه از دید طراحان حرفه ای بسیار حیاتی میباشد.
چرا که ایده پردازی ها و خلاقیت هایی که در این مراحل مورد بهره برداری قرار میگیرند برای یک برند از ارزش بالایی برخوردار هستند. تبلیغات یکی از راه های آشنا کردن مخاطبان با کالا و خدمات میباشند. بنابراین بیلبوردهای تبلیغاتی ای که از روی ایده طراحان حرفه ای ساخته میشوند، با تاثیرات چشم گیری همراه خواهند بود.
با سلام قیمت های بیلبورد تبلیغاتی تون چقدره؟
با سلام دوست عزیز
https://fandoghstudio.ir/portfolio/advertising-billboard-design/
تعرفه ها اینجا هست