- هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار استــ...
- info@fandoghstudio.ir
- 021-66937069
این روزها، کلمه ای که زیاد به گوشمان میخورد عبارت برند سازی میباشد. اساسا، به دلیل ورود روز افزون کسب و کارها به پلتفرم های مجازی و آنلاین، پیدا کردن یک برند خوب دیگر کار آسانی نیست. به همین دلیل کارشناس های دیجیتال مارکتینگ برای اینکه برندها بتوانند خود و محصولات یا خدماتشان را به مخاطبان خود معرفی کنند، برند سازی را پیشنهاد میکنند. اما خود برند سازی از کجا آغاز میشود؟ یکی از رکن های اساسی شناساندن یک برند به مخاطب تبلیغات میباشد. آژانس های تبلیغاتی، تبلیغات را در فرمت های متفاوتی به مشتریان عرضه میکنند. اما رقابت در دنیای کسب و کار، صنف شرکت های تبلیغاتی را نیز درگیر خود کرده است. به همین دلیل هم، شرکت های تبلیغاتی برای جذب هر چه بیشتر مشتریان به سمت خدمات خود، میبایست شیوه های نوین و جدیدی را ابداع کنند و یا روش های قدیمی خود را بروز رسانی کنند. و اما یکی از روش های تبلیغاتی که اتفاقا بازخوردهای خوبی را نیز با خود به همراه داشته است، پوسترهای تبلیغاتی میباشند. هدف آخر هر تبلیغی جلب نگاه های مشتریان به خود میباشد، و جذاب ترین پوسترها همیشه بالاترین بازدیدها را از آن خود کرده اند.
طراحی پوسترها به صورت لایه به لایه صورت میگیرد و این طراحی لایه ای پوسترها توسط نرم افزارهای حرفه ای و پیشرفته ای صورت میگیرد تا بتوان جالب ترین ایده ها را با بهترین کیفیت ها به مشتریان عرضه کرد. برای اینکه با روند طراحی جذاب ترین پوسترها و دلیل محبوبیت آن ها بیشتر آشنا شوید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
جالب است بدانید پوسترها تنها با اهداف تبلیغاتی طراحی نمیشوند. پوسترها انواع مختلفی دارند که مشتریان بسته به نیاز خود طراحی آن ها را سفارش میدهند. هنگامی که قصد طراحی یک پوستر را دارید، باید بدانید که حتی اگر جذاب ترین پوسترها را هم طراحی کرده باشید، اگر با محتواهای هدف هماهنگ نباشد، در واقع سودی به حال سفارش دهنده نخواهند داشت. بنابراین در هنگام انتخاب پوستر مناسب خود حتما باید هدف نهایی خود را به دقت بررسی نمایید. پوسترها به چهار دستهی کلی تقسیم میشوند:
همانطور که از نامشان پیداست، این پوسترها به منظور اطلاع رسانی به مخاطبان طراحی میشوند و هیچ هدف تبلیغاتی در آنها وجود ندارد. در طراحی لایه باز پوسترهایی با این اینگونه محتوا، از تصاویر گرافیکی به همراه متون استفاده میکنند.
پوسترهای تجاری به منظور بازاریابی و با هدف تبلیغ کالا، خدمات و برند طراحی میشوند. برای اینکه بتوانید در این حوزه جذاب ترین پوسترها را طراحی کنید، میبایست از ایده های کارآمد در پوسترها استفاده کنید. به طور کلی در بحث تبلیغات، خلاقیت و ایده پردازی حرف اول را میزند. بدون ایده پردازی تبلیغات شما فرقی با رقیبانتان نخواهد داشت و شما را نسبت به آنها منحصر بفرد نخواهد کرد. در پوسترهای تبلیغاتی از رنگ های زنده و تصاویر گرافیکی چشم گیر استفاده کنید تا بتوانید حواس مخاطب را به سمت پوستر مورد نظر جلب کنید.
به منظورهای آموزشی نیز از پوسترها به طور گسترده ای استفاده میشود. چرا که پایه های اصلی پوسترها تصاویر و متون هستند که هر دو در بحث آموزش در کنار یگدیکر میتوانند پتانسیل آموزشی بالایی را ایجاد کنند. به طور کلی، آموزش هایی که با تصاویر و رنگ ها همراه هستند برای مخاطبان از جذابیت بیشتری برخوردار هستند. بنابراین به هنگام طراحی لایه باز پوسترهای آموزشی نیز باید در استفاده از رنگ ها و تصاویری که با یکدیگر از هارمونی خوبی برخودار هستند بسیار دست و دلبازانه عمل کرد!
این گونه پوسترها معمولا برای زیبا سازی مورد استفاده قرار میگیرند و بیشتر میتوان گفت به هنر نقاشی نزدیک تر هستند تا تصاویر گرافیکی. همچنین در این گونه پوسترها یا از متن استفاده نمیشود و یا خیلی کم استفاده میشود. پوسترهای تزئینی از دسته جذاب ترین پوسترها به حساب میآیند چرا که هنر را به شکل زیباتری به نمایش میگذارند. اما همانطور که اشاره کردیم هدف طراحی پوستر بسیار مهم است. درست است که پوسترهای تزئینی از زیبای های زیادی برخوردار هستند اما قطعا در بخش تبلیغات از آن ها استفاده نمیشود.
جذاب ترین پوسترها عموما خلاق ترین آن ها هستند. اگر به دنیال خصوصیات پوسترهای فوق العاده میگردید، باید اشاره کنیم که ابتدا باید کمی به قوه تخیل خود رجوع کنید. حضور خلاقیت در طراحی پوسترها باعث به وجود آمدن پوسترهایی میشود که نظیرش را مخاطب قبلا هیچ جا ندیده است. با بررسی بهترین پوسترهای جهان نیز میتوان معیارهایی که در طراحی پوسترها با بازخوردهای خوبی روبرو شده اند را به دقت بررسی کرد و از آنها الهام گرفت.
طراح های جذاب ترین پوسترها برای عنصر رنگ اهمیت بسیار بالایی قائل هستند. رنگ ها روانشناسی های پیچیده ای در پس خود دارند که با دانستن آن ها و پی بردن به ارتباط رنگ ها به مغز انسان ها، میتوان رنگ هایی را انتخاب کرد که مخاطب را حتی ناخواسته به سمت خود بکشاند.
پوستری جذاب خواهد بود که محتوای گرافیکی آن با روحیات مخاطبان هدف خود هماهنگی کامل داشته باشد. هر برندی جامعه هدفی دارد و روی همان مخاطب تمرکز میکند. بنابراین استفاده از محتوای تصویری کودکانه برای برندی با محصولات بزرگسالان چندان جالب بنظر نمیرسد.
حالا باید بدانیم که طراحی یک پوستر جذاب را از کجا باید شروع کنیم. اولین قدم، شروع ایده پردازی میباشد. در این مرحله، طراحان قلم و کاغذی به دست میگیرند و مشغول طرح ریزی اولیهی پوستر میشوند. در این مرحله ممکن است طراح بارها ایده خود را تغییر دهد و بارها پاک کند و دوباره بکشد و یا کلا طرح را دور بیندازد! در مرحله ایده پردازی و بکار گیری خلاقیت این موضوع امری کاملا طبیعی است. چرا که طراح هر طرحی که به ذهنش میآید را پیاده سازی میکند و آنقدر این کار را تکرار میکند تا طرح مورد نظر خود را برای طراحی جذاب ترین پوسترها پیدا کند.
مرحله بعدی پیاده سازی طرح مورد نظر در فضای گرافیکی میباشد. برای طراحی پوسترها از نرم افزارهای متعددی استفاده میکنند. معمولا محبوب ترین ابزارهای طراحی پوسترها فوتوشاپ و ایلوستریتور میباشند. برای اینکه طراح بتواند طرح مورد نظر خود را در این نرم افزارها طراحی کند نیازمند داشتن تسلط و توانایی کافی در استفاده از این گونه برنامه ها میباشد. بنابراین یکی از مراحل مهم در پروسه خلق جذاب ترین پوسترها، پیدا کردن توانایی کامل در استفاده از نرم افزارهای طراحی میباشد. برای یادگیری این گونه برنامه ها میتوانید پکیج های آموزش آنلاین رایگان و غیر رایگانی که در وب سایت های معتبر در اختیار کاربران قرار داده شده اند استفاده نمایید.
سخن آخر
پوسترها با اهداف گوناگونی طراحی میشوند و به همین منظور از انواع مختلفی نیز برخودار هستند. موضوع مهم در طراحی جذاب ترین پوسترها بهره گیری از عنصر خلاقیت میباشد. گذاشتن زمان کافی در مرحله ایده پردازی میتواند نتیجهی کار شما را به میزان بسیار زیادی تغییر دهد و اثری منحصر بفرد به وجود بیاورد.
سلام خدا قوت
برای دیدن نمونه کارهاتون از کجا اقدام کنم؟ پیدا نکردم لینکتونو
ممنون
https://fandoghstudio.ir/portfolio/advertising-poster-design/
با احترام
خدمت شما