• هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار استــ...
  • info@fandoghstudio.ir
  • 021-66937069

تاثیر به روز رسانی مقالات قدیمی سایت در سئو

تاثیر به روز رسانی مقالات قدیمی سایت در سئو

تاثیر به روز رسانی مقالات قدیمی سایت در سئو

به روز رسانی مقالات قدیمی، مقالات همیشه سبز

با پیشرفت تکنولوژی استفاده از فضای وب در همه جا به سرعت نفوذ کرد و رقابت بر سر نفوذ بیشتر و پس از آن فروش بیشتر شکل گرفت. سایت های مختلف سعی داشتند با ارائه بهترین خدمات توجه مخاطبان بیشتری را به خود معطوف کنند. با این حال مدت ها بعد گوگل دچار تنزل شد و با بررسی هایی به این نتیجه رسید که برخی سایت ها به انتشار محتوای کم ارزش و یا کپی شده روی آورده اند و همین امر موجب عدم رضایت کاربران از نتایج جست وجو شده بود. پس با روی کار آوردن الگوریتم پاندا به مبارزه با سایت های این چنینی که اصطلاحا سایت های مزرعه ای نامیده می شدند پرداخت و بدین ترتیب مقالاتی که دوره آن ها پس از مدتی سر می رسد را برچید زیرا مخاطب محتوا و مقالات همیشه سبز را بیشتر می پسندید. به همین خاطر موضوع به روز رسانی مقالات قدیمی مطرح شد و در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

 

در این مقاله به پاسخ پرسش های زیر میپردازیم:

معیار حذف یا به روزرسانی مقالات چیست؟

راه های به روز رسانی مقالات قدیمی چیست؟

تاثیر به روز رسانی مقالات قدیمی سایت در سئو  به چه صورت است؟

تاثیر به روز رسانی مقالات قدیمی سایت در سئو
تاثیر به روز رسانی مقالات قدیمی سایت در سئو

معیار حذف یا به روزرسانی مقالات چیست؟

مقالات مانند کتاب ها منابع اطلاعات هستند. شما هیچ وقت کتاب های مرجع را از کتابخانه خود برنمی دارید بلکه ممکن است آن ها را مرمت و بازسازی هم بکنید که آن ها را حفظ کنید دقیقا مانند مقالات همیشه سبز در سایت ها که محتوا آن ها همیشه برای مخاطب تازه و مفید است اما در کنار این ها مقالاتی هم داریم که دوره آن ها سرآمده و باید آن ها را به روزرسانی کرد تا سایت بازدید و اعتبار خود را از دست ندهد. اما بر اساس چه معیارهایی اقدام به بروزرسانی مقالات قدیمی کنیم؟ برای پاسخ به این پرسش با ما همراه باشید:

  1. مفید بودن محتوا برای کاربر: محتوا شما باید انتظار ونیاز کاربر را برآورده کند. اگر به دنبال پرسشی است تا حد امکان در سایت شما به پاسخ برسد و یا به عبارتی محتوا سایت اعم از محتوا متنی و بصری بتواند آگاهی و اطلاعات کاربر را افزایش دهد.
  2. بالا بودن اعتبار و ارزش محتوا: زمانی که محتوا شما بازدید مطلوبی داشته باشد و یا مخاطب را به نوعی درگیر کند که آن را با دیگران شیر کند و یا کاربر را به مشتری تبدیل کند از نظر گوگل دارای ارزش و اعتبار است.
  3. نداشتن نقص فنی: ممکن است مقالات شما از نظر نکات نگارشی، عکس های بکار رفته، لینک سازی های داخلی و.. دچار مشکل و نقص باشد و این نقص ها مانع دیده شدن مقالات و سایت شما شوند.
  4. ارتباط محتوا با حیطه کاری شما: بعض وقت ها شما در سایت خود مقالات غیر مرتبط اما دارای ارزش افزوده دارید که باید به شما بگوییم که اگر به دنبال محتوای همیشه سبز هستید بهتر است مقالات این چنینی را حذف کنید.
  5. تکراری بودن محتوا: گاهی وقت ها به دلیل سئو سایت ضعیف ممکن است موضوعات مقالات بسیار شبیه به هم و در نتیجه محتوای آن ها بسیار مشابه و یا در موارد نادری کپی هم باشند و مشکلاتی چون Cannibalization را در سایت شما ایجاد کنند.
تاثیر به روز رسانی مقالات قدیمی سایت در سئو
تاثیر به روز رسانی مقالات قدیمی سایت در سئو

 

راه های به روز رسانی مقالات قدیمی چیست؟

  • ارتقا کیفیت محتوا

محتوا را از نظر نگارشی کاملا خانه تکانی کنید و مواردی مانند رعایت قواعد نگارشی، پاراگراف ها، اصول جمله بندی و .. به طور دقیق بررسی و سپس بهبود ببخشید.

 

  • بهبود سئو مقالات

مقالات را بار دیگر از نظر فیلترهای سئو بازرسی کنید. به کار گیری درست کلمات کلیدی و استفاده از آن ها در پاراگراف های اول و آخر مقاله و به روز کردن تصاویر و انکر تست ها، دادن لینک های داخلی جدید و … همگی می تواند باعث به جریان انداختن مخاطب در سایت شما و بهبود وضعیت سئو سایت شما شود که البته از قبل باید تمام این نکات را مد نظر قرار می دادیدو در صورت رعایت نشدن اکنون وقت اصلاح آن می باشد.

 

  • ارتقا ظاهر و جنبه های بصری سایت

کمپانی اپل هر ساله یک فناوری کاملا نو ارائه نمی دهد اما با تغییرات ظاهری و گاها سیستمیک مشتریان دائمی خود را حفظ کرده است. شما هم با تغییرات ظاهری در ساختار مقالات می توانید تازگی محتوا را حفظ کنید، تغییراتی چون متمایز کردن رنگ هایی که به کار برده اید و یا تغییر تصاویر و مدیا و یا تغییر فونت و …

 

  • به روزرسانی محتوا

مسلما اگر سایت فروش خودرو دارید باید همگام با نرخ تورم و تغییر قیمت ها با عوض کردن مقالات اخبار و اطلاعات درستی به مخاطب بدهید. بنابراین درباره قوانین، آمارها، اخبار و یا هر گونه رویداد جدید در حوزه کاری خود همیشه به روز باشید و پس از آن محتوا و مقالات خود را به روز کنید.

 

  • انتشار محتوا در سوشال مدیا

پس ازاینکه اقداماتی برای به روز رسانی مقالات قدیمی سایت خود انجام دادید بهتر با انتشار آن ها در فضای مجازی دیگران را دعوت کنید مجددا از محتوا به روز و تازه شده شما دیدن کنند. بدین ترتیب زحمات شما به ثمر خواهد نشست و کاربران خود را جذب خواهید کرد.

تاثیر به روز رسانی مقالات قدیمی سایت در سئو
تاثیر به روز رسانی مقالات قدیمی سایت در سئو

 

تاثیر به روز رسانی مقالات قدیمی سایت در سئو به چه صورت است؟

اما تمام این تلاش ها و زحمات چه تاثیری در سئو سایت شما دارند و  چگونه باعث ارتقا و پیشرفت شما در عرصه رقابت می شوند:

باید گفت تمام این اقدامات به طور مستقیم سئو سایت شما را بهبود می بخشد چرا که ربات های گوگل همیشه به دنبال محتوا تازه و معتبر و مخاطب پسند هستند و اعتبار را به سایت هایی می دهند که محتوای همگام با نیاز های روز در اختیار مخاطب قرار می دهد.

 

شما در حین به روز رسانی مقالات قدیمی روی کلمات کلیدی کار کرده اید و آن ها را بر اساس الگوریتم های جدید به طور هوشمندانه انتخاب کرده اید پس شانس دیده شدن شما بیشتر می شود به طور مثال شما سایت فروش کنسول های بازی دارید و با وارد شدن نسخه جدید پلی استیشن شروع به نوشتن مقالاتی با کلمات کلیدی متناسب با این امر برای معرفی و فروش محصول می کنید حال پس از گذشت یک سال بهتر است در معرفی همان محصول در مقالات خود با تغییر کلمات کلیدی اطلاعاتی درباره معایب و راهکارهای حل کردن ورفع نقص ها به مخاطب بدهید. چرا که پس از گذشت یک سال تمام ویژگی های دستگاه برای همه مبرهن و روشن شده و نیاز افراد تغییر کرده و شما با همگام بودن با این تغییرات شانس بازید خود را بالاتر برده و در نتیجه گوی سبقت را از رقبا خواهید گرفت.

 

در پایان و پس از اتمام فعالیت های خود وثبت آن ها می توانید با ابزارهای مختلفی مانند سرچ کنسول نرخ کلیک، رتبه کلمات کلیدی و دیگر مؤلفه های مقالات جدید و قدیمی خود را باهم مقایسه کنید و بازخورد کار خود را مشاهده کنید. ضمنا برای داشتن مقالات همیشه سبز سعی کنید به طور مستمر به روز باشید و هر زمان که نیاز بود اقدام به به روزرسانی مقالات قدیمی کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.