• هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار استــ...
  • info@fandoghstudio.ir
  • 021-66937069

نکات مهم در طراحی لوگو

نکات مهم در طراحی لوگو

نکات مهم در طراحی لوگو

بررسی نکات مهم در طراحی لوگو

 طراحی لوگو برای هر کسب و کاری امروزه تبدیل به یک امر ضرور و غیر قابل چشم پوشی شده است چرا که در دنیای رقابتی امروزی اگر شما نام خود را در ذهن مخاطبتان ماندگار نکنید این رقیب تجاری شماست که با درک مفهوم لوگو و تأثیر آن بر برندینگ و هویت بصری برای همیشه شما را از صحنه رقابت کنار خواهد زد.

به خاطر داشته باشید که  مهم‌ترین و تأثیرگذارترین بخش در فرآیند برندینگ و ماندگاری همیشه شما در ذهن مخاطب طراحی لوگو است.

اگر در طراحی لوگو سازمان خود به صورت نادرست و غیرحرفه‌ای عمل کنید مطمئناً شکست خواهید خورد چرا که طراحی لوگو امر ساده و پیش و پا افتاده ای نیست که به هر شکل بدون در نظر گرفتن یکسری اصول و نکات قابل انجام باشد.

برای طراحی لوگو طراح باید بر حسب یکسری نکات به این امر مهم بپردازد. با ما در ادامه این نوشته همراه شوید تا نکاتی را در این زمینه به‌صورت کاربردی برای شما عنوان کنیم.

نکات مهم در طراحی لوگو

۱- طراحی خود را ساده و قابل فهم ارائه دهید

در نظر داشته باشید زمانی شما در ذهن باقی می‌مانید که در عین ساده بودن قابل‌فهم طراحی کنید. چرا که ساده‌ترین لوگو با کمترین جزییات به‌راحتی برای همیشه در ذهن مخاطب باقی می‌مانند.

۲- انتقال آنی مفهوم لوگو

مخاطبان برند شما فرصت زیادی ندارند که وقت خود را صرف دقت به جزییات یا درک از مفهوم مورد نظر لوگوی شما نمایند چرا که لوگو باید به آنی و در کمترین زمان ممکن مفهوم خود را برساند بدون اینکه ذهن مخاطب را در گیر نماید این موضوع باعث می‌شود تا شما در خاطر مشتری باقی بمانید.

نکات مهم در طراحی لوگو
نکات مهم در طراحی لوگو

3- رعایت تناسب و تضاد در طراحی

بر اساس جنبه‌های زیباشناسی یکی از کارهایی که باید طراح در طراحی لوگو انجام دهد پیروی از اصول تناسب ابعاد و تضاد رنگ‌ها است. رعایت این‌گونه اصول باعث می‌شود تا کسب‌وکار شما به‌خوبی، با ذهنیت مثبت و یک نگاه حرفه‌ای به کار شما به چشم مخاطب بیاید. هماهنگی بین فونت، رنگ‌ها و خطوط نقش زیادی در موفق شدن طرح لوگوی شما دارد.

4- شناسایی درست مخاطب خود

مهم‌ترین اصل در طراحی شناختن مخاطب موردنظر است که قرار است برحسب آن به طراحی و انتخاب اشکال و رنگ‌ها بپردازید. مثلاً در طراحی یک لوگوی اسباب بازی فروشی باید از رنگ‌های استفاده کرد که متناسب با مخاطب این محصولات یعنی کودکان است و بر عکس در طراحی و رنگ‌آمیزی لوگوی سازمانی یک شرکت صنعتی یا حقوقی نمی‌توان از رنگ‌های شاد یا کودکانه استفاده کرد.

 

5- قابلیت تطبیق‌پذیری لوگو

در کسب و کار شما از لوگو درجاهای مختلفی ممکن است استفاده شود. در ست اداری سازمان از لوگوی طراحی شده استفاده می‌شود لذا باید دقت کرد اگر نیاز باشد برحسب سطوح مختلف سایز لوگو تغییر کند وضوح خود را از دست ندهد و قابلیت تطبیق‌پذیری داشته باشد.

حال که با چند نکته مهم در زمینه طراحی لوگو آشنا شدید سعی کنید به‌خوبی از آن در طراحی‌های خود بهره بگیرد تا بهترین نتیجه را از کار خود دریافت نمایید.

۱ نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.