• هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار استــ...
  • info@fandoghstudio.ir
  • 021-66937069

سئوی خارجی سایت چیست؟

سئوی خارجی سایت چیست؟

سئوی خارجی سایت چیست؟

امروزه اهمیت موتورهای جست و جوگر از جمله گوگل بر کسی پوشیده نیست. با وجود کاربرد فراوان آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که گوگل این موفقیت را چگونه کسب کرده؟

اگر دقت کرده باشید گوگل همیشه نزدیک ترین و مرتبط ترین نتیجه را در اختیار کاربر قرار می دهد و برای این کار طبق اصول و قوانین خاص خود، محتوای شما را جست و جو و سپس بررسی خواهد کرد و آن را بر اساس معیارهای خاصی اعتبار سنجی می کند، سپس شما را رتبه بندی می کند.

برای موفق شدن در رنکینگ گوگل ما باید با اصول سئو آشنایی داشته باشیم که شامل دو نوع: سئو داخلی سایت ( On-page SEO) که شامل تمامی فعالیت هایی است که ما در داخل وب سایت خود جهت ارتقای محتوا انجام می دهیم و بخش دوم سئو خارجی یا( Of-page SEO ) می باشد که در واقع شامل تمام تکنیک هایی است که ما در خارج از سایت خود جهت افزایش ارتقا وب سایت خود در رتبه بندی گوگل انجام می دهیم می باشد .

در این مقاله به تفصیل درباره سئو خارجی (Of-page SEO) صحبت خواهد شد .

سئو خارجی (Of-page SEO) چیست؟

همان طور که پیش تر گفته شد سئو خارجی یا ( Of-page SEO ) شامل تمام تکنیک هایی است که ما خارج از صفحه خود جهت ارتقای آن انجام می دهیم .این کار از طریق لینک سازی صورت می گیرید به عبارتی با تولید محتوای معتبر و رعایت سئو سایت این امکان را برای صفحه خود ایجاد میکنیم که سایت های دیگر از لینک وب سایت ما استفاده کنند که اصطلاحا یه آن بک لینک گفته می شود.

سئوی خارجی سایت چسیت؟
سئوی خارجی سایت چسیت؟

در واقع سئو خارجی ( Of-page SEO ) یعنی وب سایت های دیگر با ارجاع به لینک های وب سایت ما به ارتقا صفحه ما کمک کنند و این مورد در اصول سئو برای موتور های جست و جو بسیار قابل توجه است به همین دلیل است که سئو خارجی ( Of-page SEO ) یک شاخه بزرگ و گسترده و رکنی تعیین کننده در اصول سئو سایت به شمار می آید.

لازم به ذکر است که سئوخارجی ( Of-page SEO ) تماما به لینک سازی قوی محدود نمی شود و برای پیروز شدن در رقابت دیده شدن باید تخصصی تر عمل کرد .به طور خلاصه هر گونه فعالیتی که ترافیک وب سایت و ارجاع به آن را جهت بیشتر دیده شدن افزایش دهد در حوزه سئو خارجی ( Of-page SEO ) قرار می گیرد .

 

چرا به  سئو خارجی ( Of-page SEO ) نیاز داریم ؟

دیده شدن و کسب رتبه های نخست این روزها به ویژه برای کسب و کار و فروش های آنلاین بسیار حیاتی و پررقابت می باشد .پس لازم است با رعایت اصول و بکار بردن تکنیک های بیشتر اصول سئو خارجی ( Of-page SEO ) را جهت کسب ارتقا و اعتبار صفحه در گوگل بهبود بخشید.

سئو خارجی ( Of-page SEO ) به تازگی محتوای ما کمک میکند چرا که ربات های موتورهای جست و جو برای رتبه دادن به سایت شما به این نکته هم توجه می کنند که مطالب سایت شما تا چه زمانی مورد استفاده کاربر قرار میگیرد پس سئو خارجی ( Of-page SEO ) به نحوی باعث حفظ تازگی سایت شده از طرفی باعث ورود کاربران رسانه های مختلف به سایت شده و به این ترتیب ترافیک سایت را بالا برده و در نتیجه رنکینگ سایت را بالا می برد که این امر به وب سایت شما اعتبار می بخشد که مهم ترین هدف برای هر وب سایت جهت درآمد زایی می باشد پفک نمکی.

 

تکنیک های رایج در سئو خارجی ( Of-page SEO)

  • لینک سازی یا (Link building )
  • شبکه های اجتماعی (Social Media)
  • شرکت در انجمن ها و فروم ها
  • کامنت مارکتینگ (Comment Marketing)
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • برندینگ
  • سئو محلی
  • بازاریابی محتوا
  • رپورتاژ و…

در اینجا به چند تکنیک و پلتفورم برای سئوخارجی ( Of-page SEO ) اشاره شد که در ادامه چند مورد مهم را مورد بررسی قرار می دهیم :

لینک سازی یا (Link building )

لینک سازی یکی از مهم ترین دغدغه های سئو خارجی ( Of-page SEO ) می باشد در واقع هدف ما از لینک سازی ایجاد مسیرهای دسترسی به محتوا برای کاربران و درک بهتر موتورهای جست و جو از ارتباط موضوعی و اهمیت صفحات وب سایت است .برای موتورهای جست و جو گر کیفیت لینک از کمیت آن مهم تر است . از این رو باید به نکات مهمی دقت کرد از جمله وجود ارتباط معنایی بین لینک و محتوا سایت چرا که هر لینک مانند یک درگاه و ورودی عمل می کند و موجب ارتباط بین صفحات می شود.

 

 

از این رو نباید جستو گر را سردرگم کرد و باید مسیرهای کاربردی را در اختیار کاربر قرار داد .نکته حائز اهمیت دیگر در لینک سازی سئو خارجی ( Of-page SEO ) تعداد لینک های استفاده شده می باشد که باید متناسب با نیاز کاربر باشد به نحوی که دسترسی بیش از حد ایجاد نشود و مورد نیاز کاربر هم باشد.

 

شبکه های اجتماعی (Social Media)

از دیگر تکنیک های ارتقا سئو خارجی ( Of-page SEO ) می توان به نقش شبکه های اجتماعی اشاره کرد چرا که ربات های گوگل این برداشت را میکنند که جذب کاربران به شیوه های مختلف برای شما ارزش داشته است. اگرچه در شبکه های اجتماعی به شما بک لینک نمی دهند اما حضور در این فضا به شما در دیده شدن کمک شایانی خواهد کرد از این جهت بهتر است به محض راه اندازی وب سایت خود شبکه های اجتماعی را هم ثبت کنید که ارتباط کاربر با وب سایت شما را پررنگ تر کند و همین طور لینک به صفحات سایت شما در شبکه های اجتماعی مختلفی وجود داشته باشد. در واقع هر چه سعی کنید کاربر را تشویق کنید که مطالب شما را در سوشال مدیا به اشتراک بگذارد که به این طریق به سایت شما هدایت شوند در زمینه سئو خارجی ( Of-page SEO ) موفق تر بوده اید .

 

 

اینفلوئنسر مارکتینگ

همان طور که گفته شد سئو خارجی ( Of-page SEO ) دارای قوانین خاص خود می باشد پس در این مورد اصول سئو خارجی را نباید با تبلیغ توسط افراد تاثیرگذار را یکی دانست.

سئوی خارجی سایت چسیت؟
سئوی خارجی سایت چسیت؟

 

ربات های گوگل به دفعاتی که نام شما سرچ می شود حساس است پس شما باید با تشکیل گروه های هدفمند با افراد تاثیرگذار در سوشال مدیا  از اینفلوئنسر بخواهید که کاربر را با محتوای شما آشنا کند بدین ترتیب کاربر درباره محتوا شما کنجکاو شده و برای اگهی بیشتر اقدام به سرچ در موتورهای جست و جو خواهد کرد و به این طریق شما با استفاده ازاین تکنیک سئو خارجی به ارتقا وب سایت خود کمک کرده اید.

 

سخن پایانی

در خصوص سئو خارجی ( Of-page SEO ) از مهم ترین تکنیک ها مربوط به بخش لینک سازی می باشد به گونه ای که اکثر افراد سئو خارجی را همان لینک سازی می دانند در حالیکه همان طور که در مقاله اشاره شد روش های بی شماری برای ارتباط سایت شما با بیرون وجود دارد و با وجود رقابت موجود نباید تنها به یک شیوه اتکا کرد و بهتر است با شناخت اصول هر تکنیک جهت سئو خارجی بهتر سایت خود اقدام کرد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.