- هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار استــ...
- info@fandoghstudio.ir
- 021-66937069
در دنیای پر رقابت کسب و کارهای آنلاین، آنهایی برندهی میدان خواهند بود که از ابزارهای موجود برای بررسی رفتار کاربران بتوانند بهترین استفادهی ممکن را ببرند. یک وب سایت موفق صرفا بخاطر محتوا و خدمات خود به موفقیت نرسیده است، وبمسترهای اینگونه وب سایت ها با اشراف کامل به برنامه هایی همچون سرچ کنسول، گوگل آنالیتیکس و… زیر و بم رفتار کاربران را موشکافی میکنند و بر اساس آن پلن موفقیت یک سایت را میچینند. اما چه چیزی به برنامه هایی همچون سرچ کنسول اجازهی ثبت رفتار مخاطبان را میدهد؟ این کار وظیفه ایست که بر عهدهی گوگل تگ منیجر میباشد.
قبل از معرفی تگ منیجر توسط گوگل در سال 2012، تگ هایی که آمار بازدید، کلیک، ورود، خروج و… کاربران را نشان میداد در واقع باید تک به تک در کدهای سایت نوشته میشد. این کاری سخت و زمانبر بود و تنها یک اشکال میتوانست زمان زیادی را به باد بدهد. همچنین اضافه کردن یک تگ جدید مستلزم ورود به کدهای سایت یا اپلیکیشن و اضافه کردن آن میان کدهای دیگر بود.
گوگل تگ منیجر همانگونه که از نامش پیداست وظیفه اش سازمان دهی این تگ ها میباشد. تگ منیجر را میتوانید رایگان از طریق اکانت جیمیل خود دریافت کنید. سپس تگ اصلی یا اسکریپت را ابتدا از سرویس دریافت کرده و آن را در اپلیکیشن و یا وبسایت خود وارد کنید.
با این کار ابتدا در زمان صرفه جویی زیادی کردید و علاوه بر آن، کار خود را راحت تر. چرا که دیگر نیازی نیست برای ثبت هر آماری تگ مخصوص به آن را وارد کنید، بلکه فقط کافیست تگ مورد نظر خود را به تگ منیجر گوگل اضافه کنید.
بیشترین نیاز به استفاده از تگ منیجر در دیجیتال مارکتینگ حس میشود. چرا که هدف اصلی این رشته کاری فروش خدمات و محصولات به صورت دیجیتالی میباشد. بنابراین نیاز به رصد آماری که بالاتر اشاره شد و مشاهده آنها توسط ابزارهایی چون گوگل آنالیتیکس و تحلیل داده ها، وابستگی این بازارکار به تگ منیجر گوگل را بیشتر کرده است.
تا به اینجا متوجه شدیم که وظیفه اصلی تگ منیجر ثبت آمار کاربران و تحویل دادهی جامع و کامل به شما میباشد. از طرف دیگر باید بدانیم وظیفهی سئو چیست؟
متخصص سئو با تحلیل داده هایی که در ابزارهایی چون سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس وجود دارند، برای صعود سایت به رتبه های بالاتر برنامه ریزی میکند، اینکه چه محتوایی تولید کند، روی کدام کلمه کلیدی بیشتر کار کند، کدام کلمه در آینده دردسر ساز خواهد شد، چگونه محتوای مفید برای خدمات سایت تولید کند و…
پس به گونه ای گوگل تگ منیجر در خدمت سئو کار میکند. داده هایی که در ابزارهای فوق تحلیل میشوند همه به لطف تگ منیجر به وجود آمده اند. پس در واقع اگر توسط آن ابزارها نقاط ضعف و قوت سایتمان را پیدا میکنیم همه بخاطر وجود این سرویس قدرتمند است. آماری که تگ منیجر در رابطه با ورود و خروج کاربران، مدت زمان ماندن آنها در سایت و هدایت شدن آنها به یک خرید هدفمند میدهد، نشان میدهد سئو سایت در کجا خوب عمل کرده و در کجا عملا دارد میلنگد!
هدف نهایی از سئو یک وبسایت چیست؟ آیا غیر از این است که سایت در نظر کاربران محبوب باشد و به همین جهت به فروش بالایی دست پیدا کند؟ چند دفعه برایتان اتفاق افتاده که به دلیل کند بودن یک وبسایت آن را با یک خداحافظی ترک کردید؟ این یعنی یک ضربهی سخت به محبوبیت سایت و افت کردن به رتبه های پایین تر گوگل.
خبر خوب اینجاست که از دیگر کمک های گوگل تگ منیجر به سئو سایت میتوان به بالا رفتن سرعت سایت اشاره کرد. کدهای زیاد و تو در تو میتوانند سایت را سنگین کرده و سرعت آن را به طور قابل توجهی پایین بیاورند. اما همانطور که بالاتر اشاره کردیم، سرویس تگ منیجر گوگل با مدیریت تگ ها و بی نیاز کردن سایت از ورود تگ های بیشمار، باعث کاهش کدهای وبسایت شده و سرعت سایت را به طور چشمگیری بهینه میکند.
بطور کلی، دنیای رقابت دیجیتالی سخت تر از رقابت کاری رو در رو است. چرا که افرادی حرفه ای در این زمینه میطلبد. شاید در دنیای بیرون افراد زیادی را دیده باشید که با چسبیدن به همان روش های قدیمی کسب و کار خود، همچنان به بقای خود ادامه میدهند، اما در دنیای دیجیتال، اگر به ابزارهای ضروری و مورد نیاز حیطه کاری خود اشراف پیدا نکنید و خود را در این زمینه ها بروز رسانی نکنید، به زودی از بازی رقابت بیرون انداخته میشوید. گوگل تگ منیجر یکی از این ابزارهاست که تسلط بر آن میتواند شما را چندین پله از رقبای خود جلو بیندازد.
لطفا فیلم آموزشی هم بذارید برای بخش google tag manager
با ااحترام
در حال ضبط ویدیو و تولید محتوا برای بخش سئو و مارکتینگ هستیم