• هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار استــ...
  • info@fandoghstudio.ir
  • 021-66937069

بازاریابی و برندینگ باشگاه یونتوس

بازاریابی و برندینگ باشگاه یونتوس

بازاریابی و برندینگ باشگاه یونتوس

اصول بازاریابی و برندینگ باشگاه یونتوس

 

توجه به اصول بازاریابی و برندینگ باشگاه یونتوس به عنوان یکی از راه های اعتبار سازی و کسب درآمد برای این باشگاه قدیمی ایتالیا در سال های اخیر اهمیت ویژه ای یافته است. این باشگاه به نسبت دیگر باشگاه های رقیب خود هنوز نتوانسته است آنگونه که باید از طریق روش های تجاری کسب درآمد، موفق عمل نماید.

با توجه به لیستی که سالانه توسط موسسه دیلویت منتشر می‌شود، این باشگاه نسبت به دیگر رقبا به لحاظ تجاری و مالی در رده های دهم قرار دارد. با توجه به این روند و مشاهده برتری سایر رقبا به لحاظ کسب درآمد، مدیران باشگاه یونتوس را برآن داشت تا از طریق پیگیری اصول بازاریابی به کسب درآمد و پیدا کردن جایگاه خود بپردازند.

 

بازاریابی و برندینگ باشگاه یونتوس
بازاریابی و برندینگ باشگاه یونتوس

نحوه بازاریابی و کسب درآمد باشگاه یونتوس

باشگاه یونتوس به عنوان یک باشگاه موفق ورزشی در ایتالیا توانسته است جایگاه خوبی در میان رقبا به لحاظ کسب مقام ورزشی به دست آورد. این باشگاه همواره در تاریخ فوتبالی خود توانسته است در سری A این کشور به عنوان بالاترین سطح فوتبال ایتالیا حضور داشته باشد. یونتوس با بالا بردن 38 مرتبه جام سری ایتالیا به لحاظ کسب مقام ورزشی جایگاه خوبی دارد.

با این وجود در زمینه کسب درآمد تجاری چندان موفق عمل نکرده است. این تیم قدرتمند علاقه دارد تا در لیگ مالی نیز به درآمد بیشتری در کنار رقبا برسد. در همین راستا یونتوس در سال های اخیر برند سازی و تلاش در راه یافتن اصول بازاریابی صحیح را در دستور کار خود قرار داده است. با ما همراه شوید تا چند نمونه از اصول بازاریابی و برندینگ باشگاه یونتوس را به صورت کوتاه برای شما بیان نماییم.

 

روش های بازاریابی و برند سازی یونتوس

1- برندسازی از طریق لوگو

یکی از راه های کسب موفقیت در عرصه مالی و تجاری برند سازی است. برند سازی برای هر فعالیتی بسیار حائز اهمیت است چرا که به شرکت و یا سازمان مورد نظر جایگاه می‌بخشد و آن را در ذهن مخاطبش ماندگار می‌کند.

 

بازاریابی و برندینگ باشگاه یونتوس
بازاریابی و برندینگ باشگاه یونتوس

 

باشگاه یونتوس هم برای سرمایه گذاری و رسیدن به موفقیت لازم است تا برند سازی را در دستور کار خود قرار دهد. این کار نیازمند سرمایه گذاری روی لوگوی این باشگاه قدیمی ورزشی است. از جمله اقدامات یونتوس در این مبحث تغییر و توسعه لوگوی این باشگاه است. این باشگاه از طریق طراحی لوگوی جدید خود به راحتی می‌تواند به جذب حامیان مالی و مشتریان مالی بپردازد.

 

2- برندسازی از طریق جذب ستاره های فوتبال

یکی از اقداماتی که سالانه تمامی باشگاه های ورزشی انجام می‌دهند نقل و انتقال بازیکنان است. هرچقدر که توان مالی یک باشگاه بیشتر باشد و در جایگاه بهتری میان سایر باشگاه ها قرار گرفته باشد در جذب بازیکان حرفه ای موفق تر عمل می‌کند. در نتیجه باشگاه یونتوس در جهت توسعه برند خود نیازمند است تا از طریق جذب بازیکنان بزرگ و مطرح به این امر جامعه عمل بپوشاند. بازی بازیکنان مطرح در این باشگاه به صورت ناخودآگاه یونتوس را بر سر زبان ها می‌اندازد.

 

3- افزایش هر چه بیشتر طرفداران؛ از دیگر روش های بازاریابی و برندینگ باشگاه یونتوس

یکی دیگر از راه های تاثیرگذار در برند سازی افزایش هرچه بیشتر مخاطبان است. یک باشگاه چه به لحاظ کسب جایگاه و چه به لحاظ مالی نیازمند داشتن طرفداران بسیاری است. افزایش طرفدار به مثابه افزایش تقاضا برای تماشای بازی های یونتوس خواهد بود. با افزایش تقاضا برای خرید بلیت بازی‌ های یونتوس که به صورت خانگی برگزار می‌شود این باشگاه می‌تواند به درآمدهای زیادی دست یابد و روز به روز به توسعه برندینگ خود کمک کند.

 

4- برند سازی از طریق بالا بردن توجه رسانه ای

رسانه یکی از ابزارهای برتر تبلیغاتی است که می‌توان از طریق آن به خوبی و با کمترین هزینه شناخته شد. با توجه به اینکه خیلی ها ممکن است شرایط دیدن بازی ها را از نزدیک نداشته باشند، می‌توانند به راحتی از طریق رسانه ها بازی ها را دنبال نمایند.

با این وجود تمامی بازی ها تحت پوشش پخش رسانه ای نیستند. اما اگر یک باشگاه موفق عمل کرده باشد و در میان مردم توانسته باشد به جایگاه مهمی دست پیدا کرده باشد، می‌تواند بازی های خود را رسانه کند و حتی در قبال این مسئله از رسانه ها برای خرید حق پخش بازی کسب درآمد نماید.

 

5- انجام بازی های تمرینی و دوستانه

یکی دیگر از راه های بازاریابی و برندینگ باشگاه یونتوس برگزاری بازی های تدارکاتی و دوستانه است. این باشگاه از طریق فروش بلیت های خود در قبال تماشای بازی می‌تواند درآمد قابل توجهی کسب نماید. از سوی دیگر پیروزی در اینگونه بازی ها نیز می‌تواند راهی در جهت محبوبیت هر چه بیشتر این تیم باشد. با افزایش تعداد طرفداران، این تیم می‌تواند به راحتی و از راه های مختلفی چون فروش لباس بازیکنان همراه با آرم این باشگاه جایگاه مالی خود را روز به روز ارتقا دهد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.