• هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار استــ...
  • info@fandoghstudio.ir
  • 021-66937069

در اوج ماندن یک برند چگونه اتفاق می‌افتد؟

در اوج ماندن یک برند چگونه اتفاق می‌افتد؟

در اوج ماندن یک برند چگونه اتفاق می‌افتد؟

برند چیست و در اوج ماندن یک برند چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

 

برند را می‌توان شناسنامه‌ی یک کسب و کار تعبیر کرد. با برند می‌توانیم تجارت خود را گسترش دهیم و همیشه کارنامه‌ی موفقیت هایمان را همراهمان داشته باشیم. کسب و کاری که روی برندسازی خود کار نکرده باشد، عملا هویتی نداشته و اگر هم موفقیت های زیادی کسب کرده باشد، به دلیل عدم تمرکز بر موضوع حیاتی برند، باز هم ناشناخته باقی می‌ماند. اما برای در اوج ماندن یک برند چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

برای رسیدن یک برند به محبوبیت و موفقیت، به طوری که در زمینه محصولات و خدمات خود نامش همیشه در ذهن افراد تداعی شود و بر سر زبان ها باشد، راه های زیاد و متعددی وجود دارد. با تمرکز بر یک سری راه حل های حرفه ای می‌توانید برند خود را به اوج و معروفیت برسانید و بعد از آن از در قله ماندن لذت ببرید.

 

در اوج ماندن یک برند چگونه اتفاق می‌افتد؟

 

برای اینکه مطمئن شوید برند پس از به اوج رسیدن در جایگاه خود و در اوج باقی خواهد ماند،‌ باید همیشه هشیار و بروز باشید. از روش های جدیدی که افراد برای به محبوبیت رسیدن برندشان استفاده می‌کنند، استفاده کنید. در واقع شما چندین پله از بیزینس هایی که تازه شروع به برندسازی کرده اند جلوترید. اما اگر هشیار نباشید و به ترندهای روز آگاهی نداشته باشید، بزودی رقبا از شما جلو خواهند زد و برندتان را از عرش به فرش می‌اندازند!

 

راه های به موفقیت رساندن یک برند

قبل از اینکه برای در اوج ماندن یک برند تلاش کنید، باید آن را به اوج برسانید. در ادامه به طور خلاصه به راه هایی که برای رساندن برندتان به اوج حیاتی هستند را بررسی می‌کنیم.

  • پیدا کردن پرسونای مخاطبان هدف: مخاطب هدف یعنی همه چیز. بدون مشتری شما هرگز قادر به فروش محصولات خود نخواهید بود. از طرف دیگر هر محصولی مخاطب خاص خود را دارد. برای مثال مخاطب کتاب های کودکان، کودکان می‌باشند. پس نوع برندسازی باید به گونه ای باشد که مناسب این گروه سنی جامعه باشد. پرسونای مخاطب یعنی شخصیت مخاطب و مشتری بالقوه. با شناسایی آن می‌توانید برای چگونگی برندسازی خود برنامه ریزی کنید و این مشتریان بالقوه را به بالفعل تبدیل کنید. برای در قله ماندن نیز باید پرسونای مخاطب هدفتان را دائما بروز رسانی کنید.
  • شناخت رقبا: در این میدان رقابت، رقبا هستند که کسب و کارهای مختلف را مجبور به پیشرفت می‌کنند. تحلیل رفتار رقبا در وحله اول به صعود برند و در وحله‌ی دوم به در اوج ماندن یک برند و بر سر زبان ها ماندن کمک شایانی می‌کند. در ادامه به توضیح این بخش بیشتر پرداخت خواهیم کرد.
  • روی شخصیت سازی برندتان تمرکز کنید: برند در واقع مانند یک فرد با خصوصیات اخلاقی منحصر بفرد می‌باشد. برای مثال برند ساعت komono روی ساخت ساعت های مینیمال و ساده تمرکز دارد. پس اگر شما طرفدار ساعت مچی هستید می‌دانید که این برند یک برند مینیمال است و با شخصیت آن آشنایی دارید. این موضوع باعث می‌شود مخاطبان هدف برندها به سادگی از هم تمایز پیدا کنند. برای در اوج ماندن به شخصیت برند توجه ویژه ای داشته باشید.

 

برای در اوج ماندن یک برند چگونه برنامه ریزی کنیم؟

بعد از اینکه مراحل به اوج رساندن یک برند را با موفقیت طی کردید حالا وقت آن است که یک پلن طولانی مدت برای در اوج ماندن داشته باشید.

بالاتر به تحلیل رفتار رقبا اشاره کردیم. بعد از اینکه برند شما به جایگاه خوبی دست پیدا کرد نباید از رقبای دیگر چشم پوشی کنید و فکر کنید آنها هرگز به شما نخواهند رسید.

شما باید رفتارهای آنها را موشکافی کنید، شاید آنها راهکارهای بهتری نسبت به شما پیش گرفته باشند و در یک چشم بهم زدن شما را پشت سر بگذارند. شما باید از رفتارهای حرفه ای رقیبانتان الهام بگیرید و در قله بمانید. شما همین حالا هم جلو هستید، ولی با الهام از روش های نوینی که رقیبان دیگر در حال استفاده کردن هستند می‌توانید در اوج ماندن یک برند را تضمین کنید.

 

در اوج ماندن یک برند چگونه اتفاق می‌افتد؟

 

از طرف دیگر، به یاد داشته باشید هیچ کس افرادی را که شخصیت هایی خشک و انعطاف ناپذیر دارند و دائما بر افکار قدیمی خود پافشاری می‌کنند دوست ندارد. هویت یک برند نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر برندی دارید که در اوج است و میخواهید سال ها در قله باقی بماند و بر سر زبان ها باشد باید شخصیتی انعطاف پذیر به او بدهید.

 

یعنی باید با تغییر زمان و به وجود آمدن ترندهای جدید در بازار برند خود را نیز بروز رسانی کنید. این موضوع شامل طراحی حرفه ای لوگو نیز می‌باشد. مثال بارز این نمونه مایکروسافت است. همانطور که می‌دانید مایکروسافت به دلیل تغییر زمان و تحولاتی که در طراحی لوگو به وجود آمده، طراحی لوگوی خود را با حفظ چهارچوب اولیه تغییر داده است. این یعنی انعطاف پذیری.

 

دلیل دیگر در اوج ماندن یک برند مثل مایکروسافت این است که متناسب با اقتضای زمانه سرویس ها و محصولات جدیدی را به بازار عرضه می‌کند و همین موضوع باعث شده حتی پس از گذشت چندین دهه نام این برند بزرگ از سر زبان ها نیفتد.

۲ نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.