• هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار استــ...
  • info@fandoghstudio.ir
  • 021-66937069

دلایل شکست یک برند جدید

دلایل شکست یک برند جدید

دلایل شکست یک برند جدید

احتمال شکست یک برند جدید

 

به دلیل به وجود آمدن پلتفرم های گوناگون برای معرفی کسب و کارها، و همچنین بهره گرفتن از تکنولوژی برای ورود بیزینس های جدید به بازار، رقابت بین برندهای تازه وارد نسبت به دوره های گذشته بسیار بیشتر شده است. در ادامه مقاله احتمال شکست یک برند جدید همراه با فندقیا باشید.

طبق آمار، در این بازار داغ رقابت، احتمال شکست یک برند جدید بین 30 تا 45 درصد تخمین زده شده است. اما چه دلایلی منجر به شکست یک کسب و کار جدید الورود و عدم بازگشت سرمایه می‌شود؟

عواملی که کسب و کار شما را با شکست مواجه می‌کنند

همانطور که رعایت یک سری نکات برای پیشرفت یک برند جدید می‌توانند سودمند باشند، از طرف دیگر، اقداماتی نیز وجود دارند که انجام دادن آنها و یا عدم توجه به آنها می‌تواند به ضرر کسب و کارتان تمام شود. به طور کلی، شکست یک برند جدید متاثر از عوامل مختلفی است که در صورت رفع نکردن آنها متاسفانه باید بیخیال بیزینس جدید خود شوید.

احتمال شکست یک برند جدید

در ادامه با برخی از عواملی که شما را با شکست روبرو خواهند کرد آشنا خواهیم شد.

عدم درک نیازها و خواسته های مشتری

نیازها و خواسته های مشتری دو اصل مهم در شکل گیری اقتصاد هستند. چرا که با وجود این دو، تقاضا شکل می‌گیرد و کسب و کارها برای رفع این خواسته و نیاز دست بکار می‌شوند. حال اگر این نیازها درست درک نشوند چه اتفاقی می‌افتد؟

شکست یک برند جدید در صورتی اتفاق می‌افتد که محصولی که تولید می‌کنید، اگرچه که می‌‌تواند کاربردی هم باشد، نیاز و خواسته ای را از مشتری حل نکند.

برای مثال، در سال 1970 شرکت AT&T تلفن تصویری را روانه بازار کرد. این شرکت معتقد بود در طی 10 سال می‌تواند یک میلیون از این محصول را بفروشد. اما اتفاقی که افتاد چه بود؟ آنها 3 سال بعد محصول را از بازار جمع کردند. مشخص شد که بنظر کاربران وسیله بسیار حجیمی بود و استفاده از کنترل هایش راحت نبودند. تصاویر هم خیلی کوچک بودند و نمی‌شد در واقع از آنها لذت برد. این محصول نتوانسته بود نیازها و خواسته های مشتریان را برآورده کند و با شکست مواجه شد.

حل کردن مشکلی که وجود ندارد

بگذارید این قسمت را با مثالی آغاز کنم. شرکت Maxwell در سال 1990 پاکت های قهوه آماده خوردن را روانه بازار کرد. مفهوم پشت آن بسیار ساده بود. خلق راهی جدید و آسان برای لذت بردن آنی مشتریان از نوشیدن قهوه، بدون اینکه نیاز باشد خودشان در خانه دست بکار شوند. بنظر عالی می‌آمد. مشتری می‌توانست محصول را از فروشگاه خریداری کند، آن را به خانه بیاورد،‌ در مایکروویو بگذارد و… تمام، قهوه حاضر است.

پس چرا محصول با شکست مواجه شد؟ مشخص شد که مصرف کنندگان نمی‌توانستند قهوه را با بسته بندی اش داخل مایکروویو قرار دهند. مشتریان مجبور بودند قهوه را از بسته بندی اش داخل لیوانی خارج کنند و بعد آن را داخل مایکروویو قرار دهند.

احتمال شکست یک برند جدید

این کار فرقی با ریختن یک فنجان قهوه تازه از داخل دستگاه قهوه ساز نداشت. و این دقیقا کاری بود که مشتریان هرروز انجام می‌دادند. به همین دلیل این محصول از جانب شرکت کنار گذاشته شد.

در صورتیکه در کسب و کار جدید خود همچنین اشتباهی بکنید، یعنی محصولی تولید کنید که در واقع مشکلی را از مشتریان حل نکند، شکست یک برند جدید که توسط شما راه اندازی شده، محتمل خواهد بود.

قیمت گذاری نامناسب

گاهی اوقات بیزینس جدیدی که تازه وارد بازار شده، محصولی تولید می‌کند که خیلی زود توسط مشتریان کنار گذاشته می‌شود. وقتی دقیق تر می‌شویم، می‌بینیم دلیل اصلی قیمت گذاری های نجومی، غیر منطقی و بی پایه و اساس است.

شاید حتی مشتری توانایی خرید آن را داشته باشد، ولی عملا هزینه ای که قرار است متحمل شود ارزش کالایی که می‌خرد را ندارد. تداوم یک برند وابسته به فروش محصولاتش است و شکست یک برند جدید ناشی از عدم فروش محصولات و کنار گذاشته شد توسط مشتریان است.

محصول Apple Newton PDA در زمان خودش 700 دلار قیمت گذاری شده بود. این قیمت بسیار بالایی بود. از طرف دیگر، گاهی قیمت بالا نشان دهنده‌ی بیش از حد حرفه ای بودن یک محصول است که معمولا با نیاز مشتری هم خوانی ندارد و مصرف کننده ترجیح می‌دهد محصولی کمتر تخصصی و با قیمت معقولانه تری را انتخاب کند.

تیم و قابلیت های داخلی ضعیف

زمانی که استارت شروع برند جدید را می‌زنید، باید به توانایی های تیم خود اعتماد داشته باشید. این اعتماد از روی متخصص بودن افراد در حوزه مربوط به خود به وجود می‌آید. در صورتیکه تیمی متشکل از افراد متخصص و حرفه ای تشکیل دهید و در واقع قابلیت های داخلی تیم خود را ارتقا دهید، موفقیت برندتان تا حد زیادی تضمین می‌شود.

اما در مقابل، برای شکست یک برند جدید، یک تیم ضعیف کافیست تا تمام معادلات شما را بهم بریزد. افراد غیر حرفه ای نه تنها به این دلیل که در تخصص خود دانش کافی ندارند، بلکه به دلیل روحیه کار تیمی ضعیفی که دارند می‌توانند کل تیم را پایین بکشند.

تاخیر در ورود به بازار هدف

تاخیر زیاد برای معرفی محصول برند جدیدتان می‌تواند پیامدهای جدی و ضررهای هنگفتی برایتان به همراه داشته باشد. ممکن است زمانی که برای راه اندازی برندتان با شروع خط تولید محصول خاصی برنامه ریزی می‌کردید، برای آن محصول در بازار تقاضایی وجود داشت. اما به دلیل طولانی شدن رونمایی محصول، ممکن است تقاضا کاهش یافته باشد و محصول شما روی دستتان بماند!

احتمال شکست یک برند جدید
دلایل شکست یک برند جدید

این اتفاقی بود که برای Google Lively افتاد، غول جستجوی پاسخ به Second Life. بعد از این که مدت زمان توسعه اش طولانی شد، نهایتا در سال 2008 وارد بازار شد. اما 5 ماه بعد خود شرکت محصول را به منظور تمرکز روی جستجوی اصلی، تبلیغات و اپلیکیشن بیزینس ها، از بازار بیرون آورد.

ارائه ضعیف

طراحی بد، تجربه کاربری ضعیف، پیاده سازی شلخته و نبود کنترل کیفی، شکست یک برند جدید را به دنبال خواهد داشت.

تبلیغات نامناسب

تبلیغات به همان اندازه که در رشد یک کسب و کار جدید تاثیرگذار هستند، در شکست یک برند جدید نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. پس به یاد داشته باشید تبلیغات موفق کلید پیشرفت کسب و کار شما هستند. تن به هر تبلیغی ندهید و حتما از متخصصان مشاوره دریافت کنید.

۱ نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.