- هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار استــ...
- info@fandoghstudio.ir
- 021-66937069
استارتاپ چیست؟ جواب به این سوال میتواند نمایی کلی از چیزی که قرار است راجع به آن صحبت کنیم به شما بدهد. پس در ادامه مقاله وابستگی استارتاپ ها به تبلیغات موفق با استودیو فندق همراه باشید.
به کسب و کارهای جدید و شرکت های نوپا استارتاپ میگویند. در واقع، برندهایی که به تازگی به بازار معرفی میشوند همگی نوعی استارتاپ محسوب میشوند. حالا، بین این همه کسب و کارهای جدیدی که وارد عرصهی ظهور میشوند، چگونه میتوان بازیگر اصلی که همان مشتری است را به بیزینس خود جذب کرد؟
تبلیغات موفق نقشی بسیار حیاتی در نشان دادن استارتاپ ها به مخاطبان دارند. چرا که میان انبوهی از برندهای نوپا، دیده شدن برند شما دیگر مثل گذشته ها، که رقابت پایین بود، نیست.
با گذشت زمان شکل اقتصاد تغییر کرده و پیچیده تر شده است. به همین دلیل تبلیغات به خوبی توانسته اند با وابسته کردن کسب و کارها به خودشان، جای خود را در این اقتصاد مدرن باز کنند.
وقتی صحبت از یک کسب و کار جدید در میان است، بازاریابی نقشی حیاتی را بازی میکند. روش های بازاریابی متنوعی وجود دارند که میتوانند برند شما را به شکلی صحیح به مخاطب معرفی کنند.
برای مثال، بهره بردن از شبکه های اجتماعی، تولید محتوای جامع و جذاب، شخصیت سازی برای برند و تبلیغات، کمک شایانی جهت رشد استارتاپ شما خواهند کرد. از بین این روش ها، داشتن یک تبلیغات موفق از روش های غیر رایگان محسوب میشود، ولی استفاده از آن میتواند شما را چندین پله از رقبایتان جلو بیندازد.
اما اگر تصمیم به پرداختن هزینه برای تبلیغات گرفتید، حال از کجا تشخیص دهیم این یک تبلیغ موفق خواهد بود؟ اصول متعددی وجود دارند که با رعایت آنها میتوانید عنوان موفق را در کنار تبلیغ خود بکار ببرید.
قدم اول این است که بدانید تبلیغ شما در ماهیت محصول و خدمات شما نهفته است. شاید با خودتان فکر کنید برای داشتن تبلیغات موفق باید گوشه ای بنشینید و منتظر الهامات غیبی شوید تا بلکه چیزی به ذهنتان خطور کند.
اما این یک تفکر غلط است. شما بر حسب شانس و اینگونه طرز فکر نمیتوانید تبلیغی درست کنید، چه برسد به یک تبلیغ موفق. پس ابتدا سعی کنید محصول خود را بشناسید. وقتی به شناخت دقیقی از آن رسیدید آنوقت میبینید که چقدر راحت تر از قبل میتوانید به درست کردن تبلیغات فکر کنید.
بعد از شناخت محصول خود، قدم بعدی شناخت مخاطب هدف است. قبل از همه چیز به خاطر داشته باشید که وظیفهی شما راضی کردن همه نیست. این کار تنها وقت شما را تلف میکند و هرگز هم اتفاق نمیافتد.
شما تنها باید روی جامعهی هدفی که تقاضایش متناسب با عرضهی شماست تمرکز کنید. پس، با شناخت مخاطب و مشتری خود، اهداف و علایقش را در نظر بگیرید و بر طبق آن تبلیغی بسازید که نظر او را جلب کند.
قدم سوم استفاده از روش های نوین تبلیغاتی است. در دوره ای که افراد حتی وقتی را به خواندن چند جمله اختصاص نمیدهند، سعی کنید از جلوه های بصری مثل موشن گرافیک و یا فیلم های صنعتی تبلیغاتی استفاده کنید.
خواندن یک جمله نسبت به دیدن تصاویر متحرک برای مشتریان از جذابیت کمتری برخوردار است. پس، برای داشتن تبلیغات موفق بروز ترین روش های تبلیغاتی را انتخاب کنید.
از آزمون و خطا نترسید. ممکن است ساعت ها وقت گذاشته باشید و تبلیغی تولید کرده باشید، اما بعدا میبینید که جواب نداده است. ناامید نشوید. خوشبختانه یکی از انواع تبلیغاتی که موجب افزایش محبوبیت برندتان نمیشود را پیدا کرده اید.
انرژی بگیرید و روش دیگری را امتحان کنید. از تصاویر جذاب تری استفاده کنید و حتما شعار تبلیغاتی خود را در تبلیغ تان بگنجانید. مطمئن باشید اولین و راحت ترین راهی که به شکست منجر میشود ناامید شدن و تسلیم شدن است.
هدف تبلیغات بازی با روح و روان مشتری است. تبلیغات موفق تبلیغی است که توانسته باشید به حافظهی بلند مدت مخاطب راه پیدا کرده باشد. تصور کنید قصد دارید لوازم خانه تهیه کنید. نام اولین برندهایی که به ذهنتان میآید کدام ها هستند؟ قطعا آنهایی که تبلیغاتی جذابی داشته اند و آنقدر در حافظهی مخاطب بوده اند که بلافاصله نامشان به ذهن بیاید. چیزی که توجه مخاطب هدف شما را جلب میکند تنها و تنها خلاقیت است. پس تلاش کنید تبلیغات خلاقانه ای بسازید.
خلاقیتی که در تبلیغات بکار میرود از طرفی به خود استارتاپ مربوطه نیز وابسته است. در صورتی که شما کسب و کاری خلاقانه را راه اندازی کرده باشید، مطمئن باشید ساخت تبلیغ نیز برای آن، با نوآوری همراه است و برند شما از را بین تمام رقبایتان بالا میآورد.
اگر در شبکه های اجتماعی دقت کرده باشید، صفحاتی موفق ترند که تعامل بیشتری با مخاطبانشان برقرار میکنند. بالاتر، در قسمت اصول یک تبلیغات موفق، یکی از قدم ها شناختن درست مخاطبان هدف بود. زمانیکه شما بتوانید روحیات مشتریان خود و علایق آنها را شناسنایی کنید، در تبلیغ استارتاپ خود میتوانید از آن فاکتورها استفاده کنید تا تعامل بیشتری با مخاطبانتان برقرار کنید.
شاید بسیاری از افراد استارتاپ ها را جدی نگیرند. اما به عقیدهی ما، استارتاپی که امروز راه اندازی میشود، میتواند با ارائه خدمات و محصولات با کیفیت به یکی از قدرتمند ترین کسب و کارها در آینده ای نه چندان دور تبدیل شود. بعد از بخشی که مربوط به کیفیت محصولات است، بقیهی کارها بر عهدهی بازاریابی میباشد. بازاریابی روش های مختلفی دارد ولی به جرئت میتوان گفت از مهم ترین روش های آن تبلیغات است.
یک تبلیغ مانند یک شمشیر دولبه عمل میکند. اگر تبلیغات شما نتوانند توجه مخاطب را جذب کنند، و اگر در تبلیغاتتان از محتوای غیر واقعی استفاده کرده باشید، کسب و کار نوپای شما با شکست روبرو خواهد شد.
اما تبلیغات موفق، که با رعایت اصولی که پیش تر به آن اشاره شد ساخته میشوند، مانند کاتالیزور عمل میکنند. این گونه تبلیغات نه تخیلی هستند و نه خیلی ساده و ابتدایی. یک تبلیغ موفق تمام جنبههای استارتاپ را به مخاطبان با روش های نوین تبلیغاتی نشان میدهد و رشد و پیشرفت برند جدید الوردتان را سرعت میبخشد.
امیدواریم از مطالعه مقاله وابستگی استارتاپ ها به تبلیغات موفق استفاده برده باشید.