- هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار استــ...
- info@fandoghstudio.ir
- 021-66937069
یکی از شیوه های تبلیغ کسب و کار به ویژه در کلان شهر ها استفاده از بیلبوردها می باشد. این شیوه برخلاف پرهزینه بودن این روزها چندان با اقبال مواجه نشده و آن طور که باید توجه مخاطب را جلب نمی کند به جز مواردی که در طراحی بیلبورد تبلیغاتی با بکار گیری برخی فاکتورهای مهم و داشتن خلاقیت خود را از دیگران متمایز کرده و هنوز هم برای مخاطب خودنمایی می کنند. اگر به دنبال طراحی بیلبورد تبلیغاتی با پتانسیل فوق العاده برای جذب مخاطب هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
قبل از طراحی بیلبورد تبلیغاتی شما باید بدانید تبلیغ شما در چه لوکیشنی قرار است روی بیلبورد برود که از طریق آن ارزیابی کنید که چه افرادی با چه سلایقی قرار است تبلیغ شما را ببینند و بدین ترتیب خلاقیت و مهارت های خود را درجهت جلب توجه آن قشر خاص به کار ببرید. به عنوان مثال آیا بیلبورد شما در ورودی کلان شهری چون تهران قرار می گیرد؟ یا در جاده چالوس؟ ویا ممکن است در فضای شهری و در اتوبان ها بکار گرفته شود. افرادی که در هر کدام از این موقعیت ها قرار است تبلیغ شما را ببینند جز کدام دسته قرار می گیرند آیا پشت ترافیک شهری مانده اند و خسته و کلافه قرار است تبلیغ شما را ببینند یا مسافر هستند و تازه به شهر تهران وارد می شوند و همه چیز برای آن ها تازگی و جذابیت دارد؟ با شناخت دقیق جامعه هدف و توجه به نکات روان شناسی مربوط به موقعیت می تواند زحمات شما را به نتیجه برساند.
اکثر مخاطبان شما در حال حرکت هستند و در خوش بینانه ترین حالت چیزی حدود ده ثانیه فرصت دارند که بیلبورد شما را بررسی کنند بنابراین باید سعی کنید تا حد امکان از شلوغ کاری بپرهیزید. طراحی بیلبورد تبلیغاتی به سبک مینیمال در چند مؤلفه قابل دسته بندی است که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.
برای ماندگاری بیلبورد در ذهن افراد از هزاران روش می توان بهره برد به عنوان مثال از طریق ترکیب رنگ های خاص و هارمونیک و یا جملات تکان دهنده یا خنده دار و یا استفاده از طراحی های سه بعدی، عناصر غیرمعمول، تعجب آور و … به هر حال در صورتی که طراح بتواند با مخاطب ارتباط بگیرد تا حدودی ماندگاری هم ایجاد می شود.
شما از طراحی بیلبورد تبلیغاتی چه هدفی دارید با شما تماس بگیرند یا به سایت شما سر بزنند و یا قصد دارید آن ها را به رستوران خود دعوت کنید؟ باید تنها و تنها روی یک هدف تمرکز کنید تا با اثرگذاری بالا بتوانید به بیننده کمک کنید که اگر قصد داشت شما را دنبال کند سردرگم نشود. به این منظور می توان از آدرس های بسیار کوتاه یا هشتگ ها استفاده کنید و یا برای ارتباط بهتر می توانید از بیلبوردهای بیشتری استفاده کنید و پیام خود را بین آن ها تقسیم کنید مثلا در یک بیلبورد محصول را نمایش دهید، چند کیلومتر آن ورتر آدرس کوتاه و خوانا خود را ارائه دهید و خلاصه با ایجاد یک زنجیره مخاطب را به راه ارتباطی درست و کارا هدایت کنید.
تک روی به ضرر خودتان تمام خواهد شد. اگر طراح بیلبورد تبلیغاتی هستید سعی کنید از تمام برنامه هایی که همزمان با شما در حال انتشار هستند اطلاعات کسب کنید. چرا که تبلیغات می توانند با هماهنگی به پیشبرد یکدیگر کمک کنند و برعکس! درست است که طراحی بیلبورد تبلیغاتی از محیط اطراف تاثیر می گیرد اما نباید با آن در تضاد هم باشد.
به طور کلی سعی کنید در طراحی بیلبورد تبلیغاتی به گونه ای عمل کنید که توجه افراد را جلب کنید و این به معنای پرت کردن حواس آنها نیست. با طراحی های خلاقانه مخاطب را با خود درگیر کنید اما با پیچیده کردن بیش از حد آن زرنگ بازی درنیاورید چرا که شما در صنعت تبلیغات فعالیت می کنید و لازم نیست زرنگی پفک نمکی خود را به رخ کسی بکشید.