• هنر تجلی بخش زیبایی آفریدگار استــ...
  • info@fandoghstudio.ir
  • 021-66937069

فاکتورهای مهم افزایش تاثیرگذاری در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی

فاکتورهای مهم افزایش تاثیرگذاری در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی

فاکتورهای مهم افزایش تاثیرگذاری در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی

یکی از شیوه های تبلیغ کسب و کار به ویژه در کلان شهر ها استفاده از بیلبوردها می باشد. این شیوه برخلاف پرهزینه بودن این روزها چندان با اقبال مواجه نشده و آن طور که باید توجه مخاطب را جلب نمی کند به جز مواردی که در طراحی بیلبورد تبلیغاتی با بکار گیری برخی فاکتورهای مهم و داشتن خلاقیت خود را از دیگران متمایز کرده و هنوز هم برای مخاطب خودنمایی می کنند. اگر به دنبال طراحی بیلبورد تبلیغاتی با پتانسیل فوق العاده برای جذب مخاطب هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

فاکتورهای مهم افزایش تاثیرگذاری در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی

  • شناسایی جامعه هدف و تحلیل موقعیت

قبل از طراحی بیلبورد تبلیغاتی شما باید بدانید تبلیغ شما در چه لوکیشنی قرار است روی بیلبورد برود که از طریق آن ارزیابی کنید که چه افرادی با چه سلایقی قرار است تبلیغ شما را ببینند و بدین ترتیب خلاقیت و مهارت های خود را درجهت جلب توجه آن قشر خاص به کار ببرید. به عنوان مثال آیا بیلبورد شما در ورودی کلان شهری چون تهران قرار می گیرد؟ یا در جاده چالوس؟ ویا ممکن است در فضای شهری و در اتوبان ها بکار گرفته شود. افرادی که در هر کدام از این موقعیت ها قرار است تبلیغ شما را ببینند جز کدام دسته قرار می گیرند آیا پشت ترافیک شهری مانده اند و خسته و کلافه قرار است تبلیغ شما را ببینند یا مسافر هستند و تازه به شهر تهران وارد می شوند و همه چیز برای آن ها تازگی و جذابیت دارد؟ با شناخت دقیق جامعه هدف و توجه به نکات روان شناسی مربوط به موقعیت می تواند زحمات شما را به نتیجه برساند.

فاکتورهای مهم افزایش تاثیرگذاری در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی
فاکتورهای مهم افزایش تاثیرگذاری در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی

 

  • طراحی مینیمال و ساده

اکثر مخاطبان شما در حال حرکت هستند و در خوش بینانه ترین حالت چیزی حدود ده ثانیه فرصت دارند که بیلبورد شما را بررسی کنند بنابراین باید سعی کنید تا حد امکان از شلوغ کاری بپرهیزید. طراحی بیلبورد تبلیغاتی به سبک مینیمال در چند مؤلفه قابل دسته بندی است که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

 

  • تعداد کلمات کمتر: کم گوی و گزیده گوی چون در بله شما فرصت چندانی برای پرحرفی و نوشتن انواع عبارت ها مانند آدرس و شماره تلفن های متعدد و یا بردن اسامی تمام عوامل و نحوه دسترسی و … را ندارید. یک تبلیغ حرفه ای در قالب یک جمله شش الی هفت کلمه ای باید پیام قدرتمند خود را انتقال دهد. برای این امر باید خلاقیت و مهارت به خرج دهید مثلا گاهی با یک پرسش مخاطب را به دنبال خود بکشانید و یا با جملات طنز وخنداندن افراد خود را در ذهن آن ها ماندگار کنید.
  • توجه ویژه به فونت و تایپوگرافی: بیلبورد شما نقشه گنج نیست که مخاطب مجبور شود فونت عجیب غریب شما را رمزگشایی کند که به گنج برسد! پس به کار بردن یک فونت ناخوانا را با استفاده از یک فونت زیبا و خاص اشتباه نگیرید و تصور نکنید هر چه عجیب تر باشید جذاب تر هستید با این کار تنها یک جلوه عجیب خلق کرده اید.
  • نورپردازی: میزان نور محیط به ویژه زمان تاریکی و استفاده از نور مصنوعی باید به خوبی چک شود و نورپردازی به نحوی نباشد که تبلیغ شما به خصوص در ساعات تاریکی نمای کمی داشته باشد و دیده نشود.
  • انتخاب رنگ: شما با رعایت اصول کلی کمپین و رنگ‌های سازمانی و توجه به موقعیت محیطی باید رنگ ها را با هوشمندی انتخاب کنید.
  • تصاویر: در صورت نیاز استفاده از تصاویر با رعایت کنتراست رنگی ترجیحا از یک عکس تکی و بزرگ استفاده کنید و سعی کنید انتقال پیام را بین عکس و متن تقسیم کنید و به این شیوه از تکرار بپرهیزید.
  • لوگو برند: اگر می خواهید در تبلیغ از لوگو خود استفاده کنید که معمولا این اتفاق می افتد بهتر است اندازه آن نه به قدری بزرگ باشد که همه توجه را به خود جلب کند و محصول دیده نشود و نه به اندازه ای کوچک باشد که اصلا دیده نشود به عبارتی باید سایز آن را متناسب با محصول بهینه کرد. (معمولا بهتر است 15 % از فضای بیلبورد را به خود اختصاص دهد.)
  • توجه به فضاهای خالی: وجود فضای سفید و خالی لزوما موجب جلب توجه نمی شود پس سعی کنید از تمامی فضای موجود به طور بهینه استفاده کنید و اگر هم تصمیم به داشتن فضای خالی داشتید فکر شده آن را اجرایی کنید نه صرفا بر اساس شنیده ها و استناد به اینکه تجربه موفقی است.
فاکتورهای مهم افزایش تاثیرگذاری در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی
فاکتورهای مهم افزایش تاثیرگذاری در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی

 

  • قابلیت ماندگاری در اذهان عمومی

برای ماندگاری بیلبورد در ذهن افراد از هزاران روش می توان بهره برد به عنوان مثال از طریق ترکیب رنگ های خاص و هارمونیک و یا جملات تکان دهنده یا خنده دار و یا استفاده از طراحی های سه بعدی، عناصر غیرمعمول، تعجب آور و … به هر حال در صورتی که طراح بتواند با مخاطب ارتباط بگیرد تا حدودی ماندگاری هم ایجاد می شود.

 

  • ایجاد ارتباط با مخاطب

شما از طراحی بیلبورد تبلیغاتی چه هدفی دارید با شما تماس بگیرند یا به سایت شما سر بزنند و یا قصد دارید آن ها را به رستوران خود دعوت کنید؟ باید تنها و تنها روی یک هدف تمرکز کنید تا با اثرگذاری بالا بتوانید به بیننده کمک کنید که اگر قصد داشت شما را دنبال کند سردرگم نشود. به این منظور می توان از آدرس های بسیار کوتاه یا هشتگ ها استفاده کنید و یا برای ارتباط بهتر می توانید از بیلبوردهای بیشتری استفاده کنید و پیام خود را بین آن ها تقسیم کنید مثلا در یک بیلبورد محصول را نمایش دهید، چند کیلومتر آن ورتر آدرس کوتاه و خوانا خود را ارائه دهید و خلاصه با ایجاد یک زنجیره مخاطب را به راه ارتباطی درست و کارا هدایت کنید.

فاکتورهای مهم افزایش تاثیرگذاری در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی
فاکتورهای مهم افزایش تاثیرگذاری در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی

 

  • هماهنگی با کارزار تبلیغاتی

تک روی به ضرر خودتان تمام خواهد شد. اگر طراح بیلبورد تبلیغاتی هستید سعی کنید از تمام برنامه هایی که همزمان با شما در حال انتشار هستند اطلاعات کسب کنید. چرا که تبلیغات می توانند با هماهنگی به پیشبرد یکدیگر کمک کنند و برعکس! درست است که طراحی بیلبورد تبلیغاتی از محیط اطراف تاثیر می گیرد اما نباید با آن در تضاد هم باشد.

 

به طور کلی سعی کنید در طراحی بیلبورد تبلیغاتی به گونه ای عمل کنید که توجه افراد را جلب کنید و این به معنای پرت کردن حواس آنها نیست. با طراحی های خلاقانه مخاطب را با خود درگیر کنید اما با پیچیده کردن بیش از حد آن زرنگ بازی درنیاورید چرا که شما در صنعت تبلیغات فعالیت می کنید و لازم نیست زرنگی پفک نمکی خود را به رخ کسی بکشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.